Eesti Meedia toetab alkoholireklaami piiramist

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti Meedia juht Sven Nuutmann
Eesti Meedia juht Sven Nuutmann Foto: Toomas Tatar

AS Eesti Meedia, millele kuulub muuhulgas Postimees ja Kanal 2, toetab tervise- ja tööminister Jevgeni Ossinovski algatust piirata alkoholi reklaamimist.

«Kui spetsialistid on leidnud, et alkoholireklaami piiramine vähendaks ühiskonnas alkoholi tarbimist ja sellega seoses parandaks inimeste tervist, siis Eesti Meedia toetab alkoholireklaami edasist piiramist,» ütles Eesti Meedia juhatuse esimees Sven Nuutmann BNS-ile.

Eesti Meedia sissetulek alkoholireklaamist on märkimisväärne, samas selle vähenemise või ära kadumise tõttu ei jää ükski programm tootmata ja ühtegi asja kinni ei panda, rääkis Nuutmann. «Eesti Meedia toetab eksperte ja täidab seadust.»

Samas peaksid spetsialistid Nuutmanni sõnul selgitama, miks on jäetud alkoholi reklaami piirates sisse erisused, näiteks miks ei piirata alkoholi niinimetatud elustiilireklaamide edastamist interneti kaudu. «Kui on soov just näiteks noorte hulgas reklaamide piiramise läbi alkoholi tarvitamist vähendada, siis oleks ju loogiline neid ka internetis piirata.»

Tervise- ja tööminister Jevgeni Ossinovski otsustas oluliselt piirata alkoholireklaami ning saatis kooskõlastusringile eelnõu, mis keelab säärastes reklaamides kasutada muuhulgas helilisi ja visuaalseid kujunduselemente, lubades näidata vaid liikumatut pilti.

Vastavalt kavandatud eelnõule ei tohi alkoholireklaamis olla enam helilisi ja visuaalseid kujunduselemente. See tähendab, et televisioonis ja internetis võib näidata vaid ühevärvilist liikumatut pilti ning raadios, teles ja internetis võib reklaamides ette lugeda vaid tooteinfo ja tervisehoiatuse. Muusikalise kujunduse kasutamine lubatud ei ole.

Seda kava on kritiseerinud nii alkoholitootjad kui kommertstelekanalid. Viimaste hinnangul muudab see keeruliseks mitmete omasaadete tootmise ja raskendab tuntavalt kanalite majanduslikku olukorda.

Eesti Meedia gruppi kuuluvad Postimees, Kanal 2, raadiojaamad Kuku, Elmar ja Uuno, kohalikud väljaanded Pärnu Postimees, Sakala, Järva Teataja, Virumaa Teataja ja Valgamaalane, kuulutuste portaalid kv.ee, osta.ee ja soov.ee, trükikoda Kroonpress ning uudiste- ja kuulutuste portaalid Lätis ja Leedus.

Eesti Meedia omanik on investeerimisettevõtte Up Invest kaudu Margus Linnamäe. Up Investi omanduses on muuhulgas ka uudisteagentuur BNS.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles