Eestis tõstab pead foursquare-turundus

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Solarise forsquare-kampaania avaüritus.
Solarise forsquare-kampaania avaüritus. Foto: Marek Metslaid

Maailmas üha populaarsemaks muutuvad foursquare turunduskampaaniad on jõudnud ka Eestisse. Viimati tuli suuremahulise kampaaniaga välja Solaris.

Solarise Keskusele foursquare turunduskampaaniat tegev Silver Hage IVY Creative Collective’ist rääkis, et sealne kampaania on siiani suurim Eestis, mis kasutab mobiilset rakendust nimega foursquare (töötab iPhone, Androidi ja uuemate Nokiate peal).

Foursquare on mobiilirakendus, mille saab enda telefoni alla laadida, sinna konto registreerida ja siis kohtadesse sisse check’ida.

«Foursquare võimaldab inimesel oma asukohta tema  foursquare sõpradele näidata check'ides erinevatesse kohtadesse sisse ja saades selle eest spetsiaalseid soodustusi. Näiteks inimene, kes kõige rohkem ennast Solarisse sisse check'ib, saab Vapianost tasuta kohvi,» selgitas Hage teenuse töötamise põhimõtet.

Kampaania stardiks tehti Solarise EMT Keskuses avaüritus, kus üritati püstitada Eesti rekord foursquare'i abil ennast korraga ühte kohta sisse check'inud inimeste arvust.

Esimene katse läks Hage kinnitusel väga hästi. «Eesmärk oli saada 50 inimest korraga ennast foursquare'iga Solaris Keskusesse sisse check'ima. Lõpuks oli tulemus aga peaagu kaks korda suurem.»

Korraga check’is ennast sisse 89 inimest, mis peaks Hage sõnul olema hetkel Eesti rekord.

Kampaania, mis sai alguse eelmise nädala keskel, lõppu veel määratletud ei ole, sest iga nädal ootab Hage sõnul foursquare'i kasutajad Solaris Keskuses uus ja huvitav pakkumine.

Kuna Hage kinnitusel on Solaris alati väärtustanud alternatiivmeediat ja innovaatilist lähenemist, võeti IVY poolt neile pakutud foursquare'i kampaania mõte kohe omaks.

«Asukohapõhised teenused (sh foursquare) ühendavad virtuaalset maailma päris maailmaga - st need toovad inimesed internetist reaalselt keskusesse kohale.»

Kindlasti jätkatakse Hage kinnitusel tulevikuski taoliste kampaaniatega.

«Vaadates selliste kampaaniate edulugusid välismaal, võib arvata, et need hakkavad ka Eestis populaarsust koguma. Hetkel on kõigil turundusinimestel suur vaimustus Facebook'i osas - kõik on ilmselt näinud kampaaniaid märksõnaga «Hakka fänniks». Ma ei imestaks, kui juba poole aasta pärast saab turundusinimeste uueks lemmikssõnaks «check'i sisse».»

Samas peab Hage kinnitusel arvestama, et antud kampaaniat piirab nutitelefonide (iPhone, Android ja kallimad Nokiad) kasutajate hulk - vanemate telefonide peal on foursquare'i raske või isegi võimatu kasutada.

Foursquare on siiski vaid üks näide (küll üks populaarsemaid) erinevatest asukohapõhistest teenustest, mida kõiki iseloomustab võimalus enda asukohta oma sõpradele näidata. Igasugused asukohapõhised kampaaniad on seega kampaaniad, kus inimene saab mingi spetsiaalse soodustuse või auhinna, kui ta oma asukohta teistega jagab ehk check'ib ennast kuhugi sisse.

«Näiteks inimene check'ib kohvikusse sisse ja saab tasuta saiakese või check'ib ennast riietepoodi sisse ja saab 25-protsendilise sooduskupongi jne. Seega antud kampaaniates saab inimene osaleda ainult reaalselt kohale tulles,» seletas Hage.

Eestis on Hagele teadaolevalt läbi viidud neli foursquare'i kampaaniat. Esimene oli Tartu Lõunakeskusel ning hetkel on käimas Expressionsil, restoranil Bossanova ja Solarise Keskusel.

Välismaistest tegijatest on USAs suured brändid juba pikemat aega asukohapõhise reklaamiga katsetanud, sealhulgas McDonalds, Starbucks ja Gap.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles