BMW jäi Mercedese ja Audi varju

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX.

BMW kolmanda kvartali puhaskasum jättis investorid ükskõikseks. Tulemus oli küll rekordihõnguline, kuid rivaalid Audi ja Mercedes läksid eest ära.


Müügimahult maailma juhtiv luksautotootja kandis ette 8,1-protsendilise puhaskasumi ning tõstis maksustamiseelse tulu aastaprognoosi enam kui 7 protsendi peale käibest.

Terve luksautosektor on teinud tõelise tähelennu, eriti tänu kiirelt kasvavale nõudlusele arenevatel turgudel. Elavnenud on aga ka USA turg ning lisaks tõuseb nüüd tulu 2009. aasta drastilistest kulukärbetest.

Investorid olid pettunud, et BMW rentaablus jäi maha Mercedese 9,5 protsendist ja Audi 11,2 protsendist.

BMW aktsiad olid eilse börsipäeva lõpus 0,7 protsendi võrra all 52,44 euro peal.

BMW finantsdirektor Friedrich Eichiner ütles selle peale, et Daimleri Mercedes-Benzi bränd on müügihittidega hetkel ees.

«Ma olen juba mitu korda rõhutanud, et me oleme uute toodete tutvustamise algjärgus,» ütles Eichiner.

Firmal on tulemas turule 5. seeria sedaanide uus seeria ning värskendatud maastur X3, mis hakkavad konkureerima vanemate Mercedestega.

Morgan Stanley autoanalüütik Stuart Pearson kinnitas Eichineri väidet, et BMW on tulemas peale uute toodetega, mistõttu koosteliinid kolmandas kvartalis sageli seisid.

«Ma ei võrdleks BMW-d eriti Audiga, sest kulude jaotamine Audi ja teiste Volkswageni brändide vahel pole alati väga läbipaistev,» lisas ta.

Erinevalt BMW-st ja Daimlerist võib Audi firmasiseselt suurt mahusäästu nautida, jagades komponente Volkswageniga hindadega, mis väljastpoolt vaatlejatele näha ei ole.

BMW sõltub mahusäästu saavutamiseks rohkem välispartneritest. Baierlane teeb mootorite ja hübriiditehnoloogia vallas koostööd ka Prantsuse mass-autotootja PSA Peugeot Citroëniga.

Tänavu andis BMW aga teada, et ehitab omaenda esisillaveo platvormi, mis tekitab sünergiat Minide ja väiksemate BMW mudelite vahel.

Kuna Saksa luksautode müük niivõrd tormiliselt tõuseb – eriti Hiinas – ennustavad mõned analüütikud juba uue ajastu algust.

Eichiner hoiatas siiski, et tulevikku puudutavate üldistustega ei maksaks kiirustada.

«Maailm on väga kõikuv, palju ebastabiilsem,» ütles ta ja lisas, et BMW-le võivad anda hoobi muudatused valuutakurssides või uued regulatsioonid.
 

Copyright The Financial Times Limited 2010.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles