Vopak praegu ELilt LNG-terminalile toetust ei küsi

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vopak E.O.S juhatuse esimees Arnout Lugtmeijer.
Vopak E.O.S juhatuse esimees Arnout Lugtmeijer. Foto: SCANPIX

Euroopa ühendamise rahastu energeetika taotlusvooru esitab kaasfinantseerimise taotluse LNG-terminali rajamiseks üksnes Alexela Groupi ettevõte Balti Gaas, Vopak E.O.S. tänavu toetustaotlust ei esita, kuid võib seda teha tulevikus.

Taotluse esitamiseks on vajalik majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi toetuskiri projektile, Vopak seda ministeeriumilt aga küsinud pole. «Oleks olnud Vopaki taotlus samamoodi laual, oleks me ilmselt andnud Vopakile ka omapoolse heakskiidu,» ütles MKMi avalike suhete osakonna juhataja Rasmus Ruuda BNSile.

«Ükskõik millise terminali puhul sõltub selle täpne konfiguratsioon asjaolust, millises mahus Euroopa Liit Balticconnectori projekti kaasfinantseerib. Alles siis saab kaaluda Muuga sadamasse rajatava Tallinna LNG terminali rahastamistaotluse detailseid parameetreid. Taotlus saab olla ühekordne ning see peab väga täpselt määratlema tulevase LNG terminali tehnilise konfiguratsiooni, mis sõltub Balticconnectori lahendusest ja valmimise ajakavast,» ütles Vopak E.O.S.-i juhatuse esimees Arnout Lugtmeijer.

«Kuna taotluse sisu ei saa muuta ka juhul, kui eeltingimused muutuvad, kaalume taotluse esitamist kooskõlas Eesti ja Soome peaministrite 24. novembri 2014 ühisavalduses toodud ajakavale 2016. aastal. See sobib kokku Balticconnectori rajamise ajakavaga ning tagab terminali valmimise Muuga sadamas 2019. aastal,» lisas ta.

Kuna 2. oktoobril 2015 Soome Gasum loobus Soomes Finngulfi terminali rajamisest, osutub BEMIP-i kokkuvõtte põhjal Tallinna LNG terminal Muuga sadamas parimaks valikuks Balti regioonis. «Tallinna LNG terminal on Eesti jaoks kõige efektiivsem ja sobivam LNG projekt. See võimaldab kulude kokkuhoidu võrreldes alternatiivsete projektidega, sest saab kasutada Muuga sadama olemasolevat süvaveekaid ja infrastruktuuri, ka terminali asukoht loob eelduse selle paremaks turuintegratsiooniks. Seda kinnitas ka  BEMIP-i gaasi töögrupi analüüs septembris, kus Tallinna LNG terminali projekt hinnati Soome lahenduse järele paremuselt teiseks,» rääkis Lugtmeijer.

Muuga sadamasse planeeritav LNG terminal on Vopaki hinnangul siinkandis kõige efektiivsem ja perspektiivikam regionaalse LNG-terminali projekt. See on Euroopa Liidu ühishuviprojektide (PCI) nimekirjas ja Balti gaasiturgude ühendamise plaani (BEMIP) oluline osa. PCI staatus annab võimaluse projekti jaoks taotleda kaasrahastust Euroopa Liidu CEF (Connecting Europe Facility) programmist.

MKM teatas teispäeval, et Paldiski veeldatud maagaasiterminali osas toetuskirja taotluse esitas ministeeriumile OÜ Balti Gaas.

Vopak plaanib käivitada Tallinna LNG terminali esimese etapi koos punkerdamise võimekusega kavas Muugal 2017. aastal ning kooskõlas Balticconnectori valmimise ajakavaga laiendada seda regionaalse LNG terminali nõuetele vastavaks aastaks 2019.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles