Saaremaa Laevakompanii tütarfirma, Vjatšeslav Leedole ja Katren Helinurmele kuuluv Elb-Link teenindas Saksamaal Cuxhaveni–Brunsbütteli liinil esimese kuue nädala jooksul enam kui 76 000 inimest, kirjutab Saksa ajaleht Verkehrsrundschau ja iseloomustab sellist algust edukana.
Saksa meedia: Leedole kuuluv laevaliin alustas Saksamaal edukalt
Taaselustatud Elbe-liinil sõidavad laevad nimedega Grete ja Anne-Marie, mis varem kandsid nimesid Saaremaa ja Muhumaa. Esimese kuue nädala jooksul vedas Elb-Link 76 000 inimest, 15 600 sõiduautot, 877 veoautot, 800 autokaravani ja ligi 9500 mootor- või jalgratast, kirjutab Verkehrsrundschau. Tänavusel sügis-talvisel hooajal sõidavad laevad kummalgi suunal üheksa korda päevas. Üks ots on ligi 25 kilomeetrit pikk ja võtab aega umbes 70 minutit.
Liini teenindav Elb-Link pakub konkurentsi nii Glückstadti–Wischhafeni liinile kui ka sadakond kilomeetrit kagusse jäävale Hamburgi tunnelile, mis asub A7 maanteel.
Verkehrsrundschau hinnangul on laevaliin alustanud kavandatust edukamalt, olgugi et kaubaveo maht on veel väike. Nii Schleswig-Holsteini kui ka Niedersachseni liidumaad näevad taastatud laevaühendust suure võiduna terve Põhja-Saksamaa jaoks, eriti pärast seda, kui jõupingutused liini käima saada on korduvalt lõppenud miljonitesse eurodesse ulatuvate kahjumitega.
Eelmise aasta aruande kohaselt on liin suure koormuse juures siiski tasuv, mis tähendab vähemalt 25 000 sõiduauto, 48 000 veoauto ja 625 000 reisija vedamist aastas.