Venemaa Raudtee sai presidendiks võõra mehe

Andres Reimer
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lasnamäel ehitatava vene õigeusu Jumalaema kiriku risti pühitsemine
Risti pühitsemisest võtis osa ka Venemaa raudtee juht VLADIMIR JAKUNIN.
Lasnamäel ehitatava vene õigeusu Jumalaema kiriku risti pühitsemine Risti pühitsemisest võtis osa ka Venemaa raudtee juht VLADIMIR JAKUNIN. Foto: Joosep Martinson/Õhtuleht

Venemaa raudteepresident Vladimir Jakunin oli päris raudteeinimene ja säras ettevõtte kohal nagu päike, tema kohale asuv maanteliikluse asjatundja  Oleg Belozerovit raudteelaste seas isegi ei tunta.

Belozerovi raudtestaaž algas vaid aasta tagasi, kui ta määrati Venemaa Raudteede direkorite nõukogu liikmeks.

Uuest juhist ei oska praegu midagi oodata isegi Venemaa raudteelased. Seda vähem on põhjust spekuleerida, kuidas ta võib muuta poliitikat, millega Eesti on viimastel aastatel Venemaaga seotud transiidivoogudest sisuliselt ära lõigatud.

Tema peamiseks ülesandeks saab tõenäoliselt Venemaa sisese raudteeäri erinevate valdkondade erastamine.

Tõenäoliselt jätkab ta ametliku kaubaveo poliitika nurgakiviks olnud põhimõtet, mille kohaselt Balti riikide kaudu kaupu ei veeta, selle asemel arendatakse Ust-Luuga hiigelsadamat. Mehel puuduvad, vähemalt esialgsetel andmetel, soojad sidemed Balti riikide ettevõtjate ja poliitringkondadega, mistõttu pole põhjust oodata Jakunini aegse jaga ja valitse poliitika jätkumist.

Belozeroviga ja tema lähiringkonnaga heade suhete loomisel tasuks Eesti ettevõtjatel olla mõõdukas, sest, nagu näitab ka Eesti Radutee juhtide käekäik, pole Venemaa raudteesüsteemis väljaspoolt tulijatele seni pikka pidu ette nähtud.

Interfaksi andmetel Belozerov sündis 26. september 1969. aastal, 1992 lõpetas Peterburi Ülikooli majandusteaduskonna tööstuse planeerimise majandusteadlase erialal.

Aastal 2000, pärast lühikestasedirektori ametiaega Peterburi  Kaubavedude Autotranspordi Ettevõttes №21, astus ta avaliku teenistuse – temast sai sai Venemaa Presidendi Loode-Venemaa eriesindaja Viktor Tšerkassovi  aparaadi finantsosakonna  juht.  Tšerkassovit peeti Venemaa presidendile Vladimir Putinile lähedaseks ja eriti usaldusväärseks inimeseks. Aastatel 2001-2002 oli Belozerov ettevõtte LOMO varade juhtimise asedirektor.

Kui teedeministriks tõusid  Igor Levitin, asus Belozerov 2004. aastal juhtima Venemaa maanteeametit Rosavtodori.

Tõuke mehe karjääriks avalikus teenistuses andis  Vene kütuseettevõte Rostopprom juhtimine aastatel 2002-2004. Seda ettevõtet kontrollib riik ja ligi veerand aktsiatest kuulub juba pikka aega Putini lähikondlastele, vendadele Arkadi ja Boris Rotenbergile.

2009. aastal sai temast teedeministri Levitini asetäitja ja 2010. aastal, kui Levitin oli üks kandidaate Moskva linnapea ametikohale, peeti Belozerovit kõige tõenäolisemaks järglaseks ministritoolil.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles