Tallinna Sadam on parvlaevade eest juba tasunud 57,8 miljonit

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna Sadama tellitud parvlaevade ehituse algus Gdanskis.
Tallinna Sadama tellitud parvlaevade ehituse algus Gdanskis. Foto: Aivar Õepa

Riigiettevõte AS Tallinna Sadam on uute parvlaevade eest tänaseks tasunud ehitajatele osamakseid kokku 57,8 miljoni euro ulatuses; järgmised osamaksed plaanitakse tasuda hilissügisel võetava pikaajalise laenuga.

«Igal parvlaeval on oma ehitusleping ja oma ehitusgraafik, mistõttu maksed tehakse iga laeva kohta eraldi vastavalt iga laeva ehitusgraafikule ja pangagarantiide esitamisele. Kõik maksed tehakse laevaehitustehase väljastatavate pangagarantiide vastu,» ütles sadama finantsjuht Marko Raid BNSile.

«Iga laeva ostuhind tasutakse viie osamaksega. Kokku tehakse laevade soetamiseks 20 makset, kusjuures iga osamakse on seotud konkreetse laevaehituse etapi valmimisega, näiteks terase lõikamine, kiilu panek, vettelaskmine ja nii edasi,» lisas ta. «Viimane osamakse tasutakse pärast iga laeva üleandmist ASile Tallinna Sadam.»

Siiani on Raidi sõnul laevade ostuks kasutatud Tallinna Sadama omavahendeid ja lühiajalist sildfinantseerimist Swedbankilt ja Danske pangalt.

«Läbirääkimised laevade ostu pikaajalise finantseerimise kaasamiseks nii Euroopa Investeerimispanga (EIB) kui ka Põhjamaade Investeerimispangaga (NIB) alles käivad ja seni pikaajalist laenukapitali kaasatud veel ei ole. Laenu on kavas kaasata mitmes osas,» rääkis Raid.

Tema sõnu on eesmärk esimese laenulepinguni jõuda oktoobris-novembris, kuna siis tuleb Tallinna Sadamal tasuda järgmised laevade osamaksed ja ka ajatatud dividendimakse summas 31,2 miljonit eurot, millele lisandub tulumaks 7,8 miljonit eurot.

Ühe parvlaeva maksumus on ligikaudu 30 miljonit eurot ehk kokku lähevad neli ehitatavat parvlaeva ligikaudu 120 miljonit eurot. Laevad valmivad tuleval sügisel.

Neli uut parvlaeva ehitatakse Poolas Gdánskis ja Türgis Altinovas asuvates tehastes. Parvlaevad on 114 meetri pikkused ning mahutavad 150 sõiduautot või 12 autorongi. Päästevahenditega varustatud sõitjakohti on reisiparvlaevadel 700.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles