Maanteeameti juhi kt: Superbus ei aja asju korrektselt

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Punaste nahkistmetega kahekorruselised bussid ootavad liiniloa sgeaduse lõppemist parklas.
Punaste nahkistmetega kahekorruselised bussid ootavad liiniloa sgeaduse lõppemist parklas. Foto: Eero Vabamägi / Postimees

Maanteeameti juhtkond tõrjub Superbusi süüdistusi ja kinnitab, et bussifirma süüdistuste taga on soov teha endale reklaami.

«Maanteeamet kohtleb kõiki osapooli võrdselt, ei peta ja on korrektne oma seisukohtades ja ka nende väljendustes. SuperBus käitub ilmselt mitte loa taotlemise, vaid reklaami taotlemise eesmärgil,» kinnitas Maanteeameti peadirektori kohusetäitja Kaupo Sirk.

Ta toonitas, et amet lähtub oma tegevustes ja otsustes kehtivast  seadusandlusest  ja haldusmenetluse tavast. «On seda teinud seni ja teeb ka edaspidi,» ütles Sirk. Maanteeameti juhi kinnitusel olid  Superbussile saadetud liinilubade komisjoni protokollis selgelt väljatoodu argumendid, miks ei ole võimalik hetkel taotletud liinilube anda. Protokollis tuuakse ka välja, kuidas neid oleks võimalik anda. SuperBusi ettepanekuid ootab amet kolme päeva jooksul ehk reedeks. «Superbus ei aja asju korrektselt eesmärgiga luba saada,  vaid esineb meedias ebakohaste väidetega,» oli maanteeameti juht veendunud.

Sirgi sõnul on liinilubade komisjoni otsus nõuandva iseloomuga ja peadirektori ülesanne on taotlus kas kinnitada või tagasi lükata. «Peadirektori kohusetäitjana kirjutan kohe alla Superbussi liiniloa taotlusele, kui taotlus on esitatud korrektselt,» lubas Sirk. Ta kinnitas, et küsimus ei ole vigastes komakohtades, millest Superbus avalikult räägib, vaid bussifirma on taotlenud aegu, mida ta ette teada olevalt ei saa.

Superbus süüdistas täna avalikult maanteeametit, et nende ekspressbusside liiniloataotluse arutamisel võeti arvesse ka tavalisi kaugliinide väljumisi, kuigi seda ei oleks tohtinud teha.

Ühistranspordi osakonna juhataja Kirke Williamsoni sõnul on praegu kehtivates kaalutluspõhimõtetes  sätestatud peatustest väljumise minimaalse ajalise vahe nõue. 

Liiniloa andmisel võetakse arvesse minimaalse ajalise vahe nõuet ning eelneva ja järgneva väljumise täituvust. Kui eelnev ja järgnev väljumine on viimased kolm kuud olnud alatäidetud, liiniloa taotlust ei rahuldata. Kui väljumine on viimased kolm kuud olnud ületäidetud rahuldatakse liiniloa taotlus. «Kui lihtkaugliini kõrvale taotletakse liiniluba lähedaste väljumistega ekspressliinile, siis liiniloa taotlust ei rahuldata,» ütles Williamson. 

Tema sõnul kontrolliti taotletavale väljumisajale eelneva ja järgneva väljumisaja viimase kolme kuu täituvust. Näiteks kui Tallinn Pärnu liinil soovitakse avada liin kell 10:15, siis kontrollime eelneva ehk 10:00 ja järgneva ehk 10:30 väljumise viimase kolme kuu täituvust. Ta rõhutas, et kindlasti ei ole täituvust kontrollitud valikuliselt.

«Rõhutame veelkord ka seda, et maanteeamet ei ole öelnud Superbusile ei. Liinilubade komisjon tegi Superbusile ettepaneku korrigeerida oma väljumisaegu vastavalt vabadele aegadele. Ootame nende vastust homseks, 14. augustiks,» ütles Williamson.

Ametniku sõnul on vabu väljumisaegu ja septembris vabanevaid väljumisaegu (eelmise vedaja liiniluba lõpeb) on kõikidel  liinidel, kuhu Superbus tahab siseneda.

Postimehel ei õnnestunud täna saada Superbusilt kommentaari, kas nad soovivad hakata teenindama hetkel juba vabu ja septembris vabanevaid väljumisaegu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles