Michal: Omnivas ja EVR Cargos peaks kaasama eraomanikke

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Omniva postiautod
Omniva postiautod Foto: Jaanus Lensment / Postimees / Scanpix Baltics

Majandus- ja taristuminister Kristen Michali hinnangul peaks riigile kuuluva teehooldusfirma Eesti Teed erastama ning otsida võimalusi eraomanike kaasamiseks ka Omniva kaubamärki kasutava Eesti Posti ja EVR Cargo puhul.

«Olen arvamusel, et teehooldega tegeleva Eesti Teede erastamist tuleb kaaluda. Ettevõtte tõhusamaks muutmine käib ja kui lepingute tõttu õiguslikult võimalik, tuleks erastamisega alustada. See on turg, mis toimib ka riigi osaluseta ettevõtluses,» ütles Michal BNSile.

«Omniva ja EVR Cargo puhul tasub samuti otsida võimalusi eraomanike kaasamiseks, olgu selleks siis vähemuse erastamine või osa börsile viimine,» lisas minister.

Michali sõnul teeb ta täpsema plaani siis, kui riigiettevõtete juhtimise koondamise analüüs on valmis. See peaks valmima augusti lõpuks või septembri alguseks.

«Parasjagu kaalume sektoripõhiselt eeskätt taristu, reisijate ning kaubaveoga puutumust omavate ettevõtete koondamist ühe katuse alla. Idee on analoogne Erkki Raasukese ja ministeeriumi analüütiku Regina Raukase varasemale plaaniga,» selgitas ta.

Esmane hinnang riigile kuuluvate ettevõtete juhtimise koondamise idee kohta on Michali sõnul analüüsis positiivne, nii otsese kokkuhoiu kui ka leitava sünergia poolest.

«Koondamisel on positiivne mõju nii finantsvõimekusele, tõhusate kontrollsüsteemide arendamisele kui ka olemasolevate inimeste parema arengu võimalusele ja uute palkamisele. Lisaks tekib ka võimalus luua valdkonnas terviklikum vaade ja paremad ärivõimalused,» ütles Michal.

Analüüs puudutab Tallinna Sadamat, Tallinna lennujaama, Saarte Liine, Eesti Lootsi ja raudteevaldkonna ettevõtteid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles