Viis asja, mida edukad juhid mitte kunagi ei tee

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Keegi ei kannata, kui ülemus vaid vastuvaidlemist mittesallivaid käske jagab.
Keegi ei kannata, kui ülemus vaid vastuvaidlemist mittesallivaid käske jagab. Foto: SCANPIX

Business Insider vahendab viite käitumisviisi, millest edukad juhid oskavad teadlikult hoiduda.

Nad ei reageeri impulsiivselt

Juhid, kes igale probleemile reageerivad sekundipealt, ilma pikema analüüsita, on sama kehvad, kui juhid, kes probleemide esile kerkides nende lahendamist lihtsalt pead liiva alla peites väldivad.

Näiteks: kui juhile jääb mulje, et töötaja ei ole piisavalt tulemuslik ning otsustab ta seetõttu ilma arenemiseks võimalust andmata vallandada, võib see kokkuvõttes hakata juhile ja ettevõttele vastu töötama. Tegelikult ei pruukinud olla asi üldse töötajas ja tema tulemustes, vaid vigases kommunikatsioonis või muudes tegurites. Edukad juhid vaatavad asju mitme nurga alt ega tee läbimõtlemata otsuseid.

Nad ei jää loorberitele puhkama

Suurem osa ettevõtteid, mis turul läbi löövad, on asutatud visionääride poolt, kellel on selge ülevaade, kuidas mingi teatud probleem lahendada ja see äriks muuta. Head juhid aga ei eelda, et edule järgneb alati edu, vaid näevad iga päev koostöös oma töötajate ja klientidega palju vaeva, et üha uusi probleeme välja selgitada ja lahendada.

Nad ei keela arvamuste paljusust

Kui sa oled tippjuht, painduvad suur osa töötajatest sinu arvamuse järgi. See aga ei tähenda, et sul oleks alati õigus, või, et sul ei oleks vaja ka teiste arvamusi kuulata ja arvesse võtta. Seetõttu tuleks ettevõttes edendada avatud kultuuri, kus igal töötajal on õigus teha negatiivseid tagajärgi kartmata ettepanekuid ja tagasisidet anda.

Nad ei jäta nõukogu probleemidest teadmatusse

Nõukogu liikmetel on tavaliselt lisaks nende põhitööle ka mitmeid teisi firmasid, millele nad nõu annavad. Seega ei pruugi nad alati teada täpselt kõiki ettevõtte probleeme ning tihtipeale kasutavad juhid seda kurjasti ära. Nõukogu liikmed aga ei taha probleemidest kuulda viimasel minutil, vaid nii ruttu, kui võimalik - nad ei taha laeva liikumist vaadata kuskilt kaldapealselt, vaid ka ise pardal olla.

Nad ei aja segi enda arvamust turu arvamusega

Liigne enesekindlus ning ainult enda perspektiivile toetumine on vaid väga harva edukas viis äri ajamiseks. Räägi oma töötajate, klientidega, konkurentidega - hangi oluliste äristrateegiate valikuks nii palju infot kui võimalik.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles