Nokia lõi isejuhtivate autode arendajaile HD-kaardid

Aivar Pau
, tehnoloogiaajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
HERE'i 3D-kaardid
HERE'i 3D-kaardid Foto: HERE

Nokia teeb talle kuuluva HERE-nimelise navigatsiooni- ja kaardirakenduse andmebaasid kättesaadavaks isejuhtivate autode testijatele USA-s, Prantsusmaal, Saksamaal ja Jaapanis.

HERE on arendanud oma HD-kaarti LiDARiga varustatud sõidukite abil ning ühe osana kaardistanud ka isejuhtivate autode testimiseks mõeldud erateid. Ettevõtte teatel töötab ta hetkel selles valdkonnas enam kui 10 autotootjaga.

«Oleme pakkunud kaardiandmeid autotööstustele kolme aastakümne vältel. Nüüd pakume neile pikaajalistele suhtele tuginedes oma klientidele võimalust olla uue tehnoloogia arendamisel juhtpositsioonil» ütles HERE’i  asepresident Bruno Bourguet.

LiDAR’i tehnoloogia on vajalik selleks, et kaardistada teed 10-20 sentimeetri täpsusega ning koguda miljardeid 3D-punkte loomaks mudelit teede katetest, sõiduradadest, nende laiusest ja kogusest. See kogub selliseid isejuhtiva auto tarvis vajaminevaid andmeid nagu tee kumerus ja nõlvad, sõiduradade märgistatus, teeäärsete objektide olemus ja sealsete liiklusmärkide tähendus.

Foto: HERE

HERE’i teatel on üksikasjaliste HD-kaartide olemasolu isejuhtivate autode puhul oluline, kuna aitab neil end täpselt teedel positsioneerida, manööverdada ja liikmelises vajalikke rutiinseid otsuseid vastu võtta.

HERE on üks kolmest üksusest, mis jäi Nokiale pärast mobiilitootmise äri müümist Microsoftile. Bloombergi andmeil on HERE’i väärtuseks 2,1 miljardit dollarit. HERE’i kaardid on saadaval ka rakendustena nii Androidi, iOS’i kui Windows’i telefonidele ja veebis.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles