Neli nippi, mis aitavad uuel juhil edukalt oma rolli sisse elada

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Neli nippi, mis aitavad uuel juhil edukalt oma rolli sisse elada
Neli nippi, mis aitavad uuel juhil edukalt oma rolli sisse elada Foto: PantherMedia

Juhtimiskoolitaja Karl McDonnell kirjutab portaalis LinkedIn Pulse neljast asjast, mida uued juhid peavad oma rolli sisse elades meeles pidama.

Saa üle oma ebakindlusest

Üks suurimaid probleeme, millega uued juhid silmitsi seisavad, on eneses kõhklemine. Mõned tunnevad, et nad ei ole juhirolli väärilised või ei suuda neile usaldatud ülesannetega hakkama saada. Sellised negatiivsed mõtted tuleks kohe kõrvale heita. Kõik varasem pole enam oluline - sul on nüüd see töökoht ning selleks, et hakkama saada, tuleb endas 100 protsenti kindel olla. Ära kahtle endas liigselt, ära käitu korrapäratult, ära varja vajalikku infot ega vabanda pisivigade eest - rahuliku enesekindluse abil võidad sa oma alluvate austuse ja usalduse.

Õpi konflikte lahendama

Sinu meeskonna rahuolu on küll oluline, kuid see ei tähenda, et peaksid oma alluvatel laskma endale pähe istuda. Kui keegi neist viilib või viib teiste moraali alla, ära vaata sellele läbi sõrmede, vaid lahenda probleemid võimalikult varakult. Tavaliselt on konflikti äraootamine palju stressirohkem kui selle kiire ja õigeaegne lahendamine.

Keskendu tulemustele

Sadade meilide saatmine ning lugematute tundide veetmine koosolekuruumides ei tähenda midagi, kui sa ei saavuta endale püstitatud eesmärke. Juhi töö on teha strateegilisi otsuseid ning näidata soovitud tulemusi.

Motiveeri

Parimad juhid on üheaegselt nii inspireerivad ja virgutavad, kui ka karmid ja nõudlikud. Seejuures on oluline, et kaetud oleks kõik need alad: kui sa oled inspireeriv, kuid ei suuda midagi lõpule viia, pole sinu tööst suurt kasu. Kui sa oled liiga nõudlik, oskamata oma töötajaid inspireerida, kaotad sa oma autoriteedi ja töötajate usalduse. Hea juht peab oskama neid asju tasakaalus hoida.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles