Facebook siseneb e-kaubanduse turule

Aivar Pau
, tehnoloogiaajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Facebooki poe näidiskujundus
Facebooki poe näidiskujundus Foto: Buzzfeed

Maailma kasutatavaim sotsiaalmeedia keskkond Facebook on võtnud sihiks luua kasutajate ühendamise ja sisu vahendamise kõrvale e-poe avamise teenuse ja pakkuda sellega igaühele võimalust osta tooteid keskkonnast lahkumata.

Selle asemel, et suunata kasutajaid toodete pakkujate Facebooki lehtedelt nende poodidesse, testib keskkond nüüd toodete ostmist otse nende lehtedelt. Buzzfeed’i andmeil on hetkel prooviperioodi kaasatud mõnikümmend kaubamärki.

Facebook ei võta hetkel kaubamüügilt ka mingisugust vahendustasu ja võib olla pole see vajalikki, kuna suurem liikluse kasv toob kaasa ka reklaamiandjate kasvava huvi.

«Pakume poe sektsiooniga ettevõtetele võimalust esitleda nende tooteid otse lehel,» kinnitas Facebooki turundusjuht Emma Rodgers.

Analüütikute hinnangul võib Facebooki samm pöörata online-kaubanduse arengu ajaloos täiesti uue lehekülje, kuna kaupu ei asuta Facebook’is mitte ainult tutvustama vaid ka müüma.

Facebooki senised sissetulekud on peamiselt seotud vaid digitaalse reklaamiga, mille turu suuruseks kujuneb eMarketeri andmeil sel aastal ligi 60 miljardit dollarit. Online-kaubanduse käibeks ennustatakse samas koguni 350 miljardit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles