Kaubamaja: III kvartalis asuti taas ostma tööstuskaupu

Laura Raus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kaubamaja Osturallit külastanud Virve pakib kotte kokku.
Kaubamaja Osturallit külastanud Virve pakib kotte kokku. Foto: Liis Treimann

Tallinna Kaubamaja kontserni müügitulu jõudis III kvartalis aastatagusele tasemele, seda tööstuskaupade nõudluse suurenemise ning autokaubanduse kosumise toel.


III kvartali käive oli 1,6 miljardit krooni. Üheksa kuu müügitulu ulatus 4,6 miljardini, mis on 4 protsenti vähem kui mullu samal ajal, teatas Tallinna Kaubamaja AS.

«Sel aastal on kontserni läbimüük kvartal-kvartalilt paranenud. Kui kõigepealt tuli langusest välja toidukaupade müük, siis sellele on viimastel kuudel järgnenud jalatsite, rõivaste ja muud esmatarbe- ning tööstusekaupade müük,» ütles Tallinna Kaubamaja juhatuse esimees Raul Puusepp.

«Kui selle aasta alguses suurenesid käive ja ostude arv eelkõige Tallinna kauplustes, siis kolmandas kvartalis on elavnemine kandunud ka väljapoole pealinna,» lisas Puusepp.

«Lisaks automüügi väljumisele miinuspoolelt tõi kolmas kvartal kaasa müügilanguse pidurdumise Tallinna ja Tartu kaubamajades,» märkis juhatuse esimees.

Tallinna Kaubamaja kontserni kuuluvate Selveri super- ja hüpermarketite üheksa kuu käive oli Eestis 3,5 miljardit krooni, kasvades aastaga 1 protsendi. III kvartalis oli müügitulu 1,2 miljardit ning kasv eelmise aasta sama ajaga võrreldes 3 protsenti.

Kaubamajade üheksa kuu müügitulu vähenes 6 protsenti 802,7 miljoni kroonini. III kvartalis oli müügitulu 264,9 miljonit  ning selle kahanemine 1 protsent.

Seni kolme I.L.U. kosmeetikakauplust opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti üheksa kuu müügitulu oli 21,5 miljonit krooni, sellest kogunes III kvartalis 7,5 miljonit. 2009. aasta võrreldavatel perioodidel toimus müügitegevus ainult Pärnu I.L.U. kaupluses, mille mille müügitulu oli siis vastavalt 4,4 ja 1,9 miljonit krooni. 30. septembril avati I.L.U. keti neljas kauplus Tallinnas Kristiine Keskuses.

Kontserni autokaubanduse üheksa kuu müügitulu vähenes 17 protsenti 147,8 miljoni kroonini. Samas III kvartali müük kasvas 63 protsenti 51 miljonini.

Jalatsikaubanduse üheksa kuu käive kasvas 8 protsenti  147,0 miljoni kroonini. III kvartalis oli käive 55,2 miljonit ning kasv 9 protsenti. Uued SHU ja ABC Kinga kauplused avati Tartu Kaubamaja keskuses. Kvartali viimasel päeval avanesid ka uued SHU ja ABC Kinga kauplused Kristiine keskuse laienduses. III kvartalis suleti Suurtüki kauplus Maardu keskuses ja ABC Kinga kauplus Tartus Tasku keskuses. Septembri lõpu seisuga omab Suurtüki NK OÜ Eestis 16 kauplust, ABC King AS Eestis 11 kauplust ja ABC King SIA Lätis 3 kauplust.

Kinnisvarade ärisegmendi üheksa kuu kontserniväline müügitulu oli 29,2 miljonit krooni ning III kvartalis 9,5 miljonit. Üheksal kuul ja samuti III kvartalis kahanes müügitulu 10 protsenti võrreldes eelmise aasta sama ajaga, seda tingituna üüritegevuse vähenemisest Lätis.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles