Laevaehitaja selgitab: Vormsi uuel parvlaeval pole midagi viga

Kadri Hansalu
, majandustoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vormsi reisiparvlaev Ormsö.
Vormsi reisiparvlaev Ormsö. Foto: Irina Mägi

Vormsi ja mandri vahel sõitva uue parvlaeva Ormsö ehitanud Baltic Workboats juhatuse liige Jüri Taal ütles, et paar meedias käsitletud juhtumit, kus laev ei võtnud tehnilistele põhjustele viidates autosid peale, olid tõenäoliselt tingitud sellest, et meeskond pole veel laevaga harjunud.

Lääne Elu peatoimetaja Andrus Karnau kirjutas tänases Postimehes, et Ormsö laev ei taha autosid ega busse peale võtta, sest ei jaksa neid kanda.

«Praegune olukord kaubaveol on aga kahjuks kurb näide, kuidas tellija ettenägemisvõime on väga lühike olnud. Kuidas teisiti aru saada, miks on laev ehitatud nii, et kui ta pooltühjalt sadamasse sõidab, siis kohe tagasisõiduks täislasti peale võtta ei ole võimalik. Peab ootama, pumpama ballastvett, pumbata aga pole aega, sest keegi tahab Vormsil lennukile minna...,» kirjutas Karnau.

Jüri Taal kirjeldas Postimehele, et füüsika seaduste järgi vajavad kõik laevad rohkem või vähem ballastimist. «Ormsö puhul tähendab laeva ballastimine ühe ballastitanki veega täitmist või tühjendamist. Suurem ballastimise vajadus on just väiksematel parvlaevadel, millede täislastis ja tühilastis laeva kaalu vahe on proportsionaalselt suurem, Ormsö puhul kuni 20 protsenti,» kirjeldas ta.

Ballastida ei ole Taali sõnul vaja juhul, kui laeva meeskond paigutab kauba tekis selliselt, et laev ei vaju kreeni. «See oskus tuleb aga kogemustega,» ütles ta.

Seega peabki Taali hinnangul meeskond veel alles kuu aega käigus olnud laevaga lihtsalt harjuma. «Koos ehitajaga on võimalik vaadata veelkord üle laadimisskeemid ja vajadusel neid ka muuta. Vajadusel on võimalik muuta ballastivee pumpamist kiiremaks ja mugavamaks. Omaniku ja operaatoriga on selleteemalised arutelud isegi toimunud. Reaalset vajadust muudatusteks aga siiani vajalikuks peetud ei ole,» selgitas Taal.

Tema andmetel on tänaseks auto või buss laevalt maha jäänud vaid kaks korda ja sedagi laeva kasutamise esimesel nädalal. «Nende kahe juhtumi kohta oleme samuti kuulnud vaid ajakirjanduse vahendusel ning tegelikud põhjused ei ole täpselt teada, sest mingit ametlikku teavet ega reklamatsiooni meile kunagi edastatud ei ole,» lisas ta.

Tehniliselt vastab Ormsö aga Taali kinnitusel kõikidele hanke tehnilistele tingimustele. «Laev on projekteeritud ja ehitatud kohati isegi parem kui nõutud,» ütles ta. Hanketingimuste järgi näiteks pidi Ormsö mahutama 22 sõiduautot või 2 raskeveokit. Projekteerimise käigus tegi ehitaja aga ettepaneku suurendada sõiduautode mahutavust 8 võrra 30-ni ja lisada erinevaid kombineeritud laadimisvõimalusi, mida algselt ei olnud ette nähtud.

«See sai võimalikuks tänu ruumide paigutuse optimeerimisele ja erinevate laadimisolukordade põhjalikule analüüsile. Sellised parendused ei muutnud laeva hinda, üleandmistähtaega ega meresõiduomadusi. Laeval on väga head meresõiduomadused,» rääkis Taal.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles