Swedbank teenuste hindade tõusust: astume klientidega ühte sammu

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Swedbank.
Swedbank. Foto: Liis Treimann/PM

Swedbank põhjendab alates septembrist tõusvaid teenustasude hindu sellega, et pangakontorites käiakse järjest vähem ning üha rohkem kasutatakse elektroonilisi kanaleid ning pank panustab just nende kanalite arengusse, mida eelistavad kliendid.

Järgneb Swedbanki selgitus:

On selge, et klientide käitumis- ja tarbimisharjumused on selgelt muutunud ja see trend on jätkuv. Kontoris käiakse tehinguid tegemas järjest vähem ja nõustamistel rohkem. Eelkõige näeme me elektrooniliste kanalite võidukäiku ja kontorikülastuste arvu langust. Viimase 5 aasta jooksul on see langenud üle 30 protsenti ning langeb pidevalt edasi. Sellest lähtuvalt oleme valinud strateegia, kus arendame teenuseid ja tooteid, mida kliendid meilt eelkõige ootavad: interneti- ja mobiilipank (juba ligi 100 000 igakuist kasutajat) ning universaalkontorid. Täna teevad kliendid üle 99 prostendi tehingutest läbi erinevate elektrooniliste kanalite, mis tähendab, et muudatused on hästi vastu võetud ning kliendid ootavad arengut just nö mugavusteenustes. Meie astume oma klientidega ühte sammu ja panustame rohkem just nende kanalite arengusse, mida kliendid eelistavad.  Näiteks paigaldame me käesoleval aastal üle Eesti 20 uut sularaha sisse ja väljamakseautomaati (R-ATM) ja vahetame välja 80 sularaha väljamakseautomaati (ATMi) uuemate mudelite vastu.

Kui nüüd rääkida hinnamuutusest, siis tegemist on hindade ühtlustamisega – pank viib oma hinnakirja vastavusse turul valitsevate hindadega. Hinnakiri muutub osaliselt -  muudatus tuleb teatud tehingute osas, mitte kogu hinnakirja lõikes- muudatused puudutavad eelkõige kontoris tehtavaid tehinguid ehk siis neid inimesi, kes käivad kontoris makseid tegemas. Enamikele tehingutele, mille hinnad muutuvad, on olemas tasuta või odavamad alternatiivkanalid. Näiteks makseid saab teha kas interneti- , telefoni- või mobiilipangas või automaadis Määratud maksete alt. Sularaha saab tasuta võtta sularahaautomaadist ning kontojääki saab samast kohast vaadata. Kontoris tehtavatele maksetele on alternatiiviks maksed kontorite kliendiarvutites (0 – 38 senti tükk), lisaks uuendab pank käesoleval  kõik 110 kliendiarvutit üle Eesti!

Peamised muudatused hinnakirjas:

-Maksed kontoris ja välismaksed

-Kaardid (deebet- ja krediitkaardid)

-Seeniorite vanusepiiri muudatus

Mis läheb seoses muudatustega paremaks?

-krediitkaartide reisikindlustuse katted muutuvad paremaks, ostukindlustuse periood pikeneb.

-tulevikus saab pangaülekandeid teha ka krediitkaardi kontolt;

-enamikke pangakaarte saab tellida postiga ja aktiveerida netipangas;

-nõustamiskeskuses telefoni teel tehingute tegemiseks ei ole enam tarvis eraldi telefonipanga lepingut. (st olemasolevale kliendile, kes omab täna ainult internetipanka lisama automaatselt/vaikimisi ka telefonipanga teenuse/kanali. Uue teleteenuste lepingu sõlmimisel tuleb alati lisada lepingusse kaks kanalit – internetipank ja telefonipank);

-kiirteate leping hakkab kuuluma teleteenuste lepingu alla, st eraldiseisev kiirteate leping kaob;

-tõuseb ravikulude kindlustuskate vaba tagasimaksega krediitkaartidel 50 000-lt 500 000 eurole.

PS. Näiteks krediitkaartide kuuhooldustasusid muutis pank viimati rohkem kui 7 aastat tagasi. Taolises mahus muutis Swedbank oma hinnakirja viimati 2012.aastal!

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles