Viis sõna, mida ei tohiks kunagi ülemusega vesteldes kasutada

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Viis sõna, mida sa ei tohiks kunagi ülemusega vesteldes kasutada
Viis sõna, mida sa ei tohiks kunagi ülemusega vesteldes kasutada Foto: PantherMedia

Rahvusvahelise tehnoloogiafirma Powa ärijuht Georges Le Nigen selgitab portaali LinkedIn Pulse postituses, miks ei tohiks ülemusega suheldes kasutada neid viite sõna.

Lootmine

«Ma loodan, et me saame allkirjastatud lepingu homseks.»

Sellises lauses «loodan» kasutamine näitab sinu vähest usku ja enesekindlust selle allkirjastatud lepingu saamisesse - see justkui sõltuks rohkem juhusest ja jumalikust vahelesegamisest kui hoolikalt tehtud tööst ja kokkulepitud tähtaegadest. Need inimesed, kes kasutavad tihti sõna «loodan», kipuvad kasutama ka teisi sarnaseid väljendeid, nagu näiteks ma «usun». Mõlema kasutamist tuleks aga ärikontekstis pigem vältida.

Unustamine

«Ma unustasin sulle seda öelda» või veel hullem «ma unustasin sind sellele koosolekule kutsuda.»

Mõlemad laused näitavad, et sul puudub teise osapoole vastu austus ning sa ei suuda adekvaatselt prioriteete paika panna.

Edasilükkamine

Muidugi tuleb ette, et mingeid tähtaegu tuleb olude sunnil muuta. Samas on mitmeid viise, kuidas seda sujuvalt edasi anda, jättes ülemusele mulje, et sul on kõik siiski kontrolli all. «See koosolek on edasi lükatud», kõlab kuulaja kõrvus nagu «see koosolek on tühistatud ning ma ei tea, millal võiks olla selle pidamiseks sobiv aeg.»

Parem variant oleks: «koosoleku täpsustatud toimumise aeg on sellel ja sellel kuupäeval. Saadan varsti teile seda puudutavad materjalid.»

Kaotus

Kindlasti üks halvemaid uudiseid, mida ülemusele saab teatada, on kliendi või müügivõimaluse kaotamine. Ülemustele ei meeldi kaotused. Seetõttu tuleks sõnum viiale kohale võimalikult tasakaalustatult ning analüüsivalt.

«Me kaotasime kliendi X, ma ei tea miks, ta tundus küll varem väga positiivne,» kõlab palju kehvemalt kui «peale seda kui klient X kaalus hoolikalt meie ja konkurendi Y pakkumisi, valis ta siiski konkurendi Y, kuna Y suutis talle näidata faktipõhiseid kasusid see ja see, mida nende toode suudab meie tootega võrreldes pakkuda.»

Fantastiline/suurepärane

Äri tehes tuleks neid kahte sõna vältida, kuna need viivad tihtipeale õigustamatute ootusteni. Juhul, kui sa siiski otsustad näiteks mõnda tehingut fantastiliselt heaks nimetada, too koheselt faktipõhised selgitused, miks võib seda tehingut sinu ettevõttele tõepoolest fantastiliseks või suurepäraseks pidada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles