Kas Venemaa uulitsate kuningaks kroonitakse taas Lada?

Urho Meister
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lada «Kalinka» paak tahab täitmist.
Lada «Kalinka» paak tahab täitmist. Foto: SCANPIX

Endine Rootsi sõjaväe major Bo Andersson teab täpselt, kuidas Venemaal autotehast pidada: «Meil on igal hommikul alkotest, narkotest ja kohaloleku kontroll. Ja kui keegi varastab, vallandame.»

AvtoVazi tegevjuht on õppinud vallandama inimesi ka muudel põhjustel, kirjutab Financial Times. Läinud aastal saadeti koju 17 000 töötajat – ligikaudu veerand kaadrist. Tänavu on koondatud veel 2500 inimest, kellest 1100 olid valgekraed.

Kui mullu vähenes automüük Venemaal 10 protsendi võrra, siis tänavu on esimesed viis kuud toonud kaasa ligi 40-protsendilise kukkumise.

Välismaised autotootjad tõmbavad end Venemaal koomale. General Motorsi «eurooplane» Opel on lahkunud ning sulgenud oma tehase Peterburis.

Andersson on otsustanud olla optimistlik.

Esmakordselt 21 aasta jooksul on AvtoVazi turuosa tõusuteel – varem Opeleid ja Chevrolet’sid müünud diilerid  on Ladadele üle läinud. Käesoleva aastaga on müügikasvu kogunenud 2,5 protsenti ning turuosa kõrgub 19 protsendi tsemel.

1998. aasta hiilgusest – 90 protsenti turust – on asi siiski alles kaugel. Samuti tuleb tõdeda, et AvtoVazi kogumüük kahanes tänavu esimese viie kuuga 30 protsenti ning kolmandik uutest Ladadest leidis endale omaniku tänu valitsuse sponsoreeritud «romuprogrammile».

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles