Tõde Facebookis olevatest soomlastest

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pildil Facebooki kasutaja.
Pildil Facebooki kasutaja. Foto: AP / Scanpix

Uuringufirma IRO Research otsustas välja selgitada, kui suur osa soomlastest tegelikult sotsiaalmeediat tarbib.

Keskmisel kasutab Facebooki 39 protsenti soomlastest, kuid nooremate (15-24-aastased) hulgas ulatub sotsiaalvõrgustiku kasutajate hulk 77 protsendini interneti kasutajatest, kirjutas Markinointti & Mainosta.

Erinevate sotsiaalmeedia võrgustike kasutajate hulk ulatub 44 protsendini kogu arvuti kasutajaskonnast. Sellest hulgast 25 protsenti on nn «heavy users», kes külastavad sotsiaalvõrgustikke iga päev.

Enim on igapäevaseid kasutajaid 15-24-aastaste soomlaste hulgas (66 protsenti). Kokku kasutab sellest vanusegrupist erinevaid sotsiaalmeedia kanaleid 85 protsenti.

25-34-aastaste hulgas kasutab Facebooki 70 protsenti ja erinevate sotsiaalvõrgustike kasutajaid on kokku 73 protsenti.

Üle 65-aastastest internetikasutajatest peab end maailma ühe populaarsema suhtlusvõrgustiku kasutajaks seitse protsenti, kokku kasutab eri suhtlusvõrgustikke 13 protsenti soome eakatest.

IRO Research kliendiosakonna juht Vesa Väisäneni sõnul tuleb siiski uuringu tulemuste juures arvestada ka mõningate kõikumistega.

Sotsiaalse meedia nõrga kohana toob Väisänen välja võrgu kasutajate kommentaaride ja muu infovoo valikuline ärakasutamine.

Siiski ei ole mehe sõnul aktiivse ja passiivse kasutaja vahele võimalik mingisugust joont tõmmata, sest kõik käituvad sotsiaalvõrgustikes ühtviisi.

Kõigi eesmärk on ikkagi elavdada mõttevahetusi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles