Kuningas: Eesti ei saa teha Airbalticusse kapitalimakseid

Andres Reimer
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Estonian Airi nõukogu esimees ja majandusministeeriumi asekantsler Ahti Kuningas
Estonian Airi nõukogu esimees ja majandusministeeriumi asekantsler Ahti Kuningas Foto: Toomas Tatar

Lätlaste kutse, et Eesti võiks Airbalticu äriga liituda, kõlas vaid meedias, kuid sisulisi ettepanekuid pole tehtud, ütles Estonian Airi nõukogu esimees ja majandusministeeriumi asekantsler Ahti Kuningas.

-Milliseid ettepanekuid on Läti riigiasutused või lennufirma teinud lennundusäri liitmiseks?

Täna ei ole meile tulnud ettepanekuid ei lennufirmade liitmiseks ega osaluse omandamiseks Airbalticus. Oleme viimast ettepanekust kuulnud ainult ajakirjanduse vahendusel. Diskussiooni algatamiseks on vaja sisulisi ettepanekuid.

-Millisena näete Eesti koostööd Airbalticuga?

Eesti jaoks on olulised otseühendused Tallinnast. Estonian Airi turuosa nn ärilendudes on üle 50 protsendi. AirBaltic on täna keskendunud eelkõige Riia transiitjaama arendamisele. Võtmeküsimus pan-Balti lennufirma loomisel seisneb selles, kuidas lahendatakse Tallinna, Riia ja Vilniuse otselendude küsimus.

-Millistel tingimustel näete Eesti riigi astumist Airbalticu osanikuks?

Eesti riik ei saa teha Airbalticusse täiendavaid kapitalimakseid, kuna sellisel juhul rikutakse Euroopa Liidu riigiabi põhimõtteid. Oluline on selgeks teha, missugune on ettevõtte äriplaan, kuidas on seda mõjutanud ida turu olukord, kui hästi on ta täna kapitaliseeritud.

-Kuidas kavatsete lahendada Estonian Airi tuleviku?

Estonian Air on teinud viimastel aastatel olulisi ümberkorraldusi. Restruktureerimine viimaseks etapiks on ühele lennukitüübile üleminek, mida on võimalik teha käesoleva aasta lõpus, kui lõppevad Embraer liisingulepingud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles