Rahandusministeerium: lahendused ametiautode tõhusaks majandamiseks on põhimõtteliselt olemas

Anette Parksepp
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Alates 2011. aastast peaministri kasutuses olev ametiauto Audi A8
Alates 2011. aastast peaministri kasutuses olev ametiauto Audi A8 Foto: Tairo Lutter / SL Õhtuleht

Tänases Postimehe artiklis pakkus PPA peadirektori asetäitja Tauno Tuisk välja lahendusi ametiautode efektiivsemaks majandamiseks. Rahandusministeeriumi sõnul on osa pakutud lahendustest seadusega juba ette nähtud, kuigi keerulised teostada.

Põhilise lahendusena nägi Tuisk üleminekut ametiautode kasutusrendilt kapitalirendile. Ott Heinapuu rahandusministeeriumi avalike suhete osakonnast ütles teemat kommenteerides, et riigieelarve seadus lubab kapitalirendi lepinguid sõlmida ka praegu, kuid nõuab nende kavandamist aastase riigieelarve koostamisel. Seejärel saavad valitsus ja riigikogu anda oma seisukoha vastavalt ettepaneku põhjendatusele. «See protseduur võib olla mõnele asutusele keerulisem kui lihtsalt mingi tavalise lepingu sõlmine, kuna sellega võetakse riigile kohustus, mis jääb pikaks ajaks,» selgitas Heinapuu.

Mõju riigieelarvele peab rahandusministeeriumi sõnul hindama iga konkreetse ettepaneku järgi. «Rahandusministeerium on alati avatud ettepanekutele, kuidas maksumaksja raha säästlikumalt kasutada,» kinnitas Heinapuu.

Teiseks lahenduseks tõi Tuisk, et riik võiks hakata sõidukite soetamiseks koostama ühishankeid. Rahandusministeerium märkis, et riigihangete seaduse järgi on juba praegu võimalik vastavalt vajadusele ühishankeid korraldada ning sellest on ka mitmeid edukaid näiteid. Heinapuu tõi välja PPA ning kaitseväe ühise autode hanke, millega võetu mullu juunis ja juulis sõlmitud lepingutega PPA-le ja kaitseväele kasutusrendile 253 sõidukit.

Heinapuu märkis, et tugiteenuste tsentraliseerimisega Riigi Tugiteenuste Keskusse plaanitakse luua ühtne hankeüksus, kus tekib keskne vaade hangete korraldamisele ja võimalus tihendamaks infovahetuseks asutuste vahel. Sõidukitele esitatavatele nõuetele on seejuures riigihangete seaduses sätestatud lisatingimused, mis puudutavad autode kogu kasutusiga ja energia- ning keskkonnamõjusid. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles