Suurim riigi raha kantija mõisteti tingimisi vangi

Kadri Hansalu
, majandustoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Toomas Huik

Harju maakohus mõistis eile süüdi riigiettevõtte EVR Cargo Läti tütarfirmast raha kantinud Ahto Kalamehe, kes andis kolme aasta jooksul riigiettevõtte kontolt oma ettevõttele laenu suisa ligi 900 000 euro ulatuses.

Juba süüdistuse esitamise ajal 2011. aastal võttis Ahto Kalamees toona teadaoleva «laenusummaga» (ligi 600 000 eurot) Avo Viiolilt üle suurima riigi raha riisuja tiitli, kirjutas tänane Eesti Päevaleht.

Ahto Kalamees oli EVR Cargo tütarettevõtte Livonia Rail Service juhatuse liige 2006-2011. Kahtlased tehingud ettevõtte rahaga avastati 2011. aastal ja tänaseks on ettevõte pankrotis. Äriühingu tegevusaladeks oli kauba raudteevedu ja muud transpordi lisateenused.

Kalamees väljastas Livonia Rail Service pangakontolt aastatel 2009-2011 äriühingu nimel laene kokku 883 888,84 eurot. Sellest vaid 357 182,31 on ettevõttele tagastatud. Kuid uurimise käigus selgus, et Kalamees ei oleks üldse tohtinudki ise ettevõtte nimel laene väljastada, vaid oleks pidanud selleks küsima omanike ehk EVR Cargo luba. Muidugi ei olnud laenude andmine ka üldse Livonia Rail Service’i igapäevane majandustegevus. Suur osa «laenudest» kandis Kalamees OÜ Konsult A&K-le, mille juhatuse ainuliige ja osanik oli ei keegi muu kui Ahto Kalamees ise.

Kalamees läks kohtus kokkuleppele ja võttis sellega süü sisuliselt omaks. Karistuseks määrati talle tingimisi kaheaastane vangistus.

Praegune EVR Cargo juht Ahto Altjõe ütles Postimehele, et tehingud toimusid juba pikka aega tagasi ning on kummaline ja kahetsusväärne, et eeluurimisega läks niivõrd kaua aega. Samas ei pea Altjõe õigeks eelmiste EVR Cargo juhtide ajal toimunut kommenteerida.

Suurt lootust Kalamehelt raha tagasi saamiseks aga ei ole. «AK (Ahto Kalamees – toim) füüsilise isikuna on pankrotis, temalt enam hetkel midagi võtta ei ole, kui ta just ei hakka omandama vara või teenima sissetulekut, millele saaks sissenõuet pöörata. Samas ei saaks ta ka meile teadaolevalt taotleda võlgadest vabastamise menetlust, kuna üks tema poolt toime pandud episoodidest sisaldas pankrotialast süütegu,» kirjeldas Altjõe.

2011. aastal esitas tollane EVR Cargo juhatuse esimees Jaanus Paas selle juhtumi tõttu lahkumisavalduse, mis ka rahuldati.

Ahto Kalamees töötas Eesti Raudtee turundusteenistuses alates 1996. aastast tolligrupi juhina, viimati EVR Cargo Läti suuna projektijuhina ning on tõestanud ennast hea spetsialistina. Aastast 2007. nimetati Ahto Kalamees Livonia Rail Service SIA juhatuse liikmeks.

Ekspedeerimisfirma Livonia Rail Service SIA loodi 2006. aastal kaubaveo klientide teenindamiseks Lätis. Ettevõtte 2011. aasta 10 kuu käive oli 6,6 miljonit eurot.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles