Estonian Air uuendas juhtimist ning plaanib odavamaid lennukeid

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Estonian Airi lennuk Embraer 170.
Estonian Airi lennuk Embraer 170. Foto: Toomas Huik

Estonian Air sai juhtkonda kaks uut juhtkonna liiget ning otsib odvamaid lennukeid peagi Finnairile tagasi minevate Embraerite asemele.

Embraerid hakkavad Estonian Airile tagasi minema augusti lõpus. Meie rahvuslik lennufirma otsib uusi raudlinde, ent see pole lihtne tegevus. Enne Euroopa Komisjoni poolset riigiabi otsuse tulekut ei ole Estonian Air just otsitud partner. «See väljendub lennuki hinnas ja riskimarginaalis,» tõdes Estonian Airi kommertsjuht Indrek Raudveer.

Lennufirmal on käimas läbirääkimised, et saada 76-kohaliste Embraerite asemele 72-kohalised Bombardierid. Nende ülalpidamine on soodsam. «Tänased lennukid on selgelt liiga kallid,» möönis Randveer. Kindlat kokkulepet veel pole.

Tegevuse jätkumiseks otsib Estonian Air tööd ja leiba piiri tagant. Märtsis loodud tütarfirma Nordic Flyways on teinud lühiajalise lepinguga lende näiteks NextJetile ning SASile. Pikaaegsete lepingute sõlmimist takistab esialgu ikka veel õhus olev riigiabi küsimus. Lisaks on töös ka muud projektid. See kõik peaks tagama selle, et ka tulevikus lähevad Tallinnast otselennud.

Randveere sõnul tehakse seda kõike selleks, et lennufirma saaks jätkusuutlikult edasi tegutseda ja lõpuks kasumisse jõuda. «Niimoodi edasi opereerida ei saa,» ütles Randveer. Nad on hakanud senisest enam ka klientidele pakkuma pisikesi lisamugavusi – kindla istekoha ostmine, hotellide ja autorendi broneerimine ja reisikindlustus.

Ent aitaks ka see, kui riik aitaks suuremal määral. «Riik võiks kasutada Estonian Airi suuremal määral,» rääkis Randveer. Kuigi Estonian Air ei lenda igale poole, on võimalik ümber istuda näiteks Stockholmis, Kopenhaagenis või Amsterdamis.

Estonian Airi kommertsjuht selgitas, et uuel finantsjuhil Kaidi Merilol on pikaaegsem kogemus lennufirmas ja seega on ta hästi asjadega kursis. Uus käitusjuht Anton Õnnik võtab aga üle osad ülesanded, mida senini on teinud tegevjuht Jan Palmér.

«Palméril oli liiga palju peal,» selgitas Randveer. Õnniku ülesanded saavad olema näiteks tegevuse planeerimine ja projektide elluviimine. Nii on erinevate projektide lepingulised läbirääkimised ning neile lennukite planeerimine on ajamahukas ja keeruline läbirääkimiste protsess.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles