Kuus reeglit, mida juhid kunagi unustada ei tohiks

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kuus reeglit, mida juhid kunagi unustada ei tohiks
Kuus reeglit, mida juhid kunagi unustada ei tohiks Foto: PantherMedia

Entrepreneur.com on kokku kogunud legendaarse juhtide koolitaja Peter Druckeri kuus olulisemat juhtimispõhimõtet.

Kohtle töötajaid vabatahtlikena

Selleks, et inimesed annaks tööl endast maksimaalse panuse, tuleb neid austusega kohelda – see reegel kipub tööandjatel aga tihtipeale ununema. Töötajatesse tuleks suhtuda kui vabatahtlikutesse, kes ei pea tingimata just sinu heaks töötama, vaid on selle otsuse ise langetanud. Kuidas kohelda vabatahtlikku? Anna talle alati teada, et ta on vajalik ning tema töö on hinnatud.

Suurem osa juhtimisest koosneb inimeste töö keerulisemaks tegemisest

Mõttetud reeglid töökohal, liigne paberimajandus, lõputud koosolekud ning mikrotasemel juhtimine töötavad inimeste produktiivsusele vastu. Juhtide ülesanne on leida ning eemaldada need takistused, mis hoiavad inimeste produktiivsust tagasi, mitte neid ise juurde tekitada.

Kõige olulisem asi kommunikatsioonis on kuulda seda, mida välja ei öelda

Pööra tähelepanu sellele, mida inimesed sinuga ei jaga. Töötajatel võib olla raske oma ausa arvamusega lagedale tulla,kuna kardetakse oma töökoha pärast. Seepärast tuleb luua töötajatele avameelseks suhtlemiseks turvaline keskkond ning kaasata neid ka igapäevaprobleemide lahendamisse. Vahel võib kriitika olla suunatud ka sinu vastu. Ole avatud suhtumisega ning ära võta seda isiklikult.

Suhtumine, et ainult tippjuhid teevad otsuseid või ainult tippjuhtide tehtud otsused on olulised, on ohtlik viga

Tänapäeval liigub äri nii kiiresti, et sa ei jõua üksinda kõiki otsuseid teha ning tihtipeale ei ole sa ka otsuse langetamiseks kõigil aladel oma ettevõttes kõige kompetentsem isik. Sinu meeskond langetab otsuseid iga päev: kui palju nad töösse panustavad, kui palju nad õpivad ning kuidas nad sinu klientidega suhtlevad. Need otsused mõjutavad aga kogu organisatsiooni tulemusi. Juhina tuleb töötajatele teha otsuste tegemine võimalikult lihtsaks -  anda neile vajalikku informatsiooni, nõuandeid, abi ja toetust.

Kõrge ametikoht ei anna võimu ega privileege, vaid suurendab vastutust

Juhina makstakse sulle sinule usaldatud vastutuse suuruse järgi. Paljudel inimestel lähevad juhitiitliga jalad maa küljest lahti. Ära näe ennast oma alluvatest paremana, mõista, et sa oled lihtsalt oma meeskonna teenistuses. Sa ei ole oma ametipostil võimu näitamiseks, vaid oma töötajate abil tulemusteni jõudmiseks.

Ära unusta oma kohustusi

Tänapäeval räägitakse nii palju õnnelik olemise ja elu nautimise tähtsusest, et paljud juhid jätavad oma kohustused seetõttu unarusse. Juhi töö on raske, kuid heade tulemusteni jõudmine ning oma kohustuste täitmine annab juba omaette põhjuse rahuoluks. Pea alati meeles oma eesmärke ning ära karda langetada vajadusel ebapopulaarseid otsuseid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles