Tallinna Sadam hakkab 2016. aastal ise uute parvlaevadega opereerima

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pildil on Tallinna sadama nõukogu esimees Remo Holsmer./Foto LIIS TREIMANN/POSTIMEES
Pildil on Tallinna sadama nõukogu esimees Remo Holsmer./Foto LIIS TREIMANN/POSTIMEES Foto: LIIS TREIMANN/PM/SCANPIX BALTICS

Tallinna Sadama nõukogu otsustas teisipäeval, et mandri ja suursaarte vahelise ühenduse pidamiseks ehitatavate uute parvlaevade operaatoriks saab TS Laevad OÜ; samuti andis nõukogu Tallinna Sadama juhatusele suunise alustada ettevalmistustöödega laevaperede komplekteerimiseks.

«Meie eesmärk on tagada suursaarte vaheliste liinide opereerimisel parim võimalik kvaliteet ja teenusekindlus,» ütles Tallinna Sadama nõukogu esimees Remo Holsmer, vahendas BNS. «Erinevate alternatiivide võrdlus ning kogemus jäämurdjaga Botnica andsid meile kinnituse, et kõige mõistlikum on anda laevade opereerimine Tallinna Sadama tütarfirmale.»

Neli uut parvlaeva alustavad vastavalt riigi ja Tallinna Sadama vahel sõlmitud lepingule mandri ja suursaarte vaheliste liinide teenindamist järgmise aasta oktoobris.

«Tänase otsuse järel saab Tallinna Sadam alustada ettevalmistustöödega, mis on vajalikud laevapere leidmiseks ja uutel laevadel vajalike teenuste osutamiseks,» lausus Holsmer. «Laevaperede liikmeteks on oodatud inimesed, kellel täna juba on antud liinidel töötamise kogemus, aga ka kõik teised inimesed, kes soovivad anda oma panuse kvaliteetse laevaühenduse tagamiseks mandri ja suursaarte vahel.»

Tallinna Sadama juhatus andis teisipäeval nõukogule ka ülevaate uute parvlaevade ehitamise hetkeseisust. «Täna on uute laevade ehitus Poola ja Türgi laevatehastes mõnevõrra isegi graafikust ees ja kõik sujub plaanipäraselt,» kirjeldas Tallinna Sadama juhatuse liige Allan Kiil. «Ehitustööde senine käik annab meile kindlust, et uued laevad on tähtajaks valmis ning alustavad liinide teenindamist 1. oktoobril 2016.»

Kaks uut parvlaeva ehitatakse Gdanskis Remontowa tehases, nende veeskamine on planeeritud eeloleval talvel. Türgis Sefine tehases valmivate laevade veeskamine on planeeritud tuleva aasta kevadkuudesse. Laevade üleandmine Tallinna Sadamale toimub lepingujärgselt järgmise aasta suve teises pooles.

AS Tallinna Sadam on Eesti suurim kauba- ja reisisadamate kompleks. Sajaprotsendiliselt Eesti riigile kuuluv AS Tallinna Sadam koosneb viiest sadamast: Vanasadam, Muuga sadam, Paldiski Lõunasadam, Paljassaare sadam ja Saaremaa sadam.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles