Hiinast sai Apple’i suuruselt teine turg

Tõnis Oja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Apple'i nutilekka reklaam Hongkongis.
Apple'i nutilekka reklaam Hongkongis. Foto: PHILIPPE LOPEZ/AFP

Eile öösel taas hiilgavatest kvartalitulemustest teatanud Apple teenis Hiinas rohkem kui Euroopas ning sealne turg on nüüd USA järel suuruselt teine turg.

Nn Suur-Hiina turul, milleks Apple loeb Hiinat koos Hongkongi ja Taiwaniga, kasvas käive tänu aastavahetusega Hiina kalendri järgi, mis oli veebruaris, 71 protsenti, kirjutab The Wall Street Journal.

«Hiinas liigub rohkem inimesi keskklassi, kui ma olen kunagi varem näinud või olen kunagi suutnud ette kujutada,» ütles majanduslehele ettevõtte tegevjuht Tim Cook. «Sealne turu suurus ja armastus nutitelefonide, eriti iPhone’ide vastu on uskumatu,» lisas ta.

Kokku müüs Apple 28. märtsil lõppenud kvartalis 61,2 miljonit iPhone’i, mis on 40 protsenti enam kui aasta tagasi. Hiinas kasvas telefonide müügi arv 72 protsenti.

Apple’i kogukäive kasvas 27 protsenti 58,01 miljardi dollarini, kasum kasvas kolmandiku võrra 13,57 miljardi dollarini.

Samal ajal kui telefonide müük kasvas mühinal, siis tahvelarvutite iPad müük kahanes tervelt 23 protsenti.

Mac-arvutite müük see-eest kasvas 10 protsenti, samal ajal kui personaalarvutite globaalne turg kahanes seitse protsenti.

Apple suurendab aktsionäridele makstavaid dividende 11 protsenti.

Apple’i bilansis on vaba raha 193,5 miljard dollarit. Vaid 15 USA börsiettevõtte turuväärtus on sellest summast suurem.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles