Põhjusi, miks reklaamida ajalehtedes

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ajaleht Wall Street Journal.
Ajaleht Wall Street Journal. Foto: AFP / Scanpix

Uuringud näitavad, et uudismeediat tasub reklaamimiseks kasutada mitmetel põhjustel - lugeja usaldusest ning mõjust kuni ristmeediaga seotud efektiivsuse ning kaasatuseni, kirjutab Inma.org.

Ajalehed pakuvad reklaamiostjatele nii trükitud kui ka digitaalsel kujul mitmeid kasulikke võimalusi, mis teiste meediakanalite puhul puuduvad. Nad on mõjuvõimsad ning võimaldavad reklaami vahendada usaldatud ning kaasavas keskkonnas.

Lugejad usaldavad reklaame

Uuringufirma Nielsen andmetel on ajalehtedes esinevad reklaamid tarbijate jaoks jätkuvalt kõige usaldusväärsemate reklaamivormide seas. Ajalehti võetakse tõsiselt nii trükitud kui ka digitaalsel kujul ning seetõttu ka reklaame, mis samas keskkonnas ilmuvad.

Lugejad soovivad reklaame

2013. aastal Kanadas meediaorganisatsiooni Newspapers Canada poolt tellitud uuringus küsiti tarbijatelt olulisemaid põhjuseid, miks nad kohalikke ajalehti loevad. Reklaamid olid kohalike uudiste ja sündmuste kõrval tähtsuselt kolmandaks teguriks.

Ajaleht on üks vähestest keskkondadest, kus lugejad eeldavad ning soovivad reklaame näha -  need on osa ajalehe sisust. Paljude muude meediavormide puhul näevad lugejad palju vaeva, et reklaamidest hoiduda, kuna need segavad sisu tarbimist.

Mõjutajad loevad ajalehti

Uuringute järgi loevad ajalehti reklaamiostjate jaoks ülioluline võtmegrupp ehk mõjutajad - inimesed, kelle arvamus ja otsused mõjutavad ka nende pere, sõprade ja lähikondsete valikuid. Maineka turunduskommunikatsiooni ajakirja Admap andmetel eelistavad need inimesed info hankimisel pigem ajalehti nii trükitud, kui ka digitaalsel kujul, kui sotsiaalmeedia kanaleid nagu Facebook või Twitter.

Meedia ja reklaamid on kaasavad

Hiljuti läbiviidud uuringus jälgiti tarbijate puhul 11 erinevat kaasatusega seotud näitajat ehk seda, kui haaravad on lugejale sisu ning reklaamid. Erinevate meediavormide võrdluses saavutasid trükitud ajalehed kõige kõrgema tulemuse ning ka nende veebiversioonide tulemused olid keskmisest 34 protsenti kõrgemal ehk suutsid tarbijaid paremini haarata, kui raadio, ajakirjad, erinevad internetikeskkonnad ning väliplakatid. Trükitud ajalehed saavutasid kõrgeima skoori ka reklaamide puhul ning nende veebiversioonid olid kaasatuselt teisel kohal.

Erinevad platvormid suurendavad reklaamide mõju

Uuringute järgi on erinevaid seadmeid kasutavate lugejate puhul reklaamide mõju suurem ning brändid äratuntavamad. Mitmel platvormil kuvatav reklaam on ka efektiivsem.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles