Parvlaevapileti hind ähvardab taas kallineda

Merje Pors
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Parvlaev teel Virtsust Kuivastusse.
Parvlaev teel Virtsust Kuivastusse. Foto: Henn Soodla / Pärnu Postimees.

Majandusministeerium ei välista tulevaks aastaks Suure väina parvlaevaliiklusele kuluvaid dotatsioonisummasid prognoosides järjekordset hinnatõusu kuni 25 protsenti.

Ajalehe Oma Saare andmeil prognoosib majandus- ja kommunikatsiooniministeerium tuleval aastal kolme parvlaevaliini doteerimiseks 190 miljonit krooni, kirjutab Oma Saar. Selline oleks baasprognoosi kohaselt auk, mis tekib aasta jooksul piletitulu (tänavuseks prognoositakse 137 miljonit – toim) ja laevafirma kulude vahel ning mille riik peab vastavalt liinilepingule katma.

Tänavu kulub parvlaevaliikluse doteerimiseks arvestuslikult 150 miljonit krooni ning järgmise aasta prognoosi tehes arvestab majandusministeerium sama arvu reiside, väikese piletitulu tõusu ning diislikütuse hinnaga 19–20 krooni liiter.

Majandusministeeriumi pressiesindaja Gea Otsa ei soovinud Oma Saare käsutuses olevat prognoosi kommenteerida, kuna eelarveläbirääkimised on pooleli.

Dotatsioonisumma kasvu suurimaks põhjuseks on kütusehinna tõus.

Et majanduslanguse tingimustes dotatsioonisumma järsku tõusu ära hoida, näeb majandusministeerium reaalseima võimalusena piletihinna tõstmist.

Piletihinna tõstmisega kaasneks majandusministeeriumi prognoosi kohaselt reisijate arvu vähenemine, mistõttu kaheneksid kohe ka parvlaevareiside arv ja kulud. «Näiteks 20-protsendilise piletitulu kasvu jaoks peaks hinnatõus olema 25 protsenti või suurem, et kompenseerida reisijate arvu langust,» leiavad majandusministeeriumi prognoosi koostanud analüütikud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles