Estonian Air võib Riias Air Balticuga konkureerima hakata

Gert D. Hankewitz
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Estonian Airi värvides lennuk.
Estonian Airi värvides lennuk. Foto: Margus Ansu

Estonian Air võib avada Riia lennujaamast liini Kopenhaagenisse või Stockholmi, ütles eile majandusministeeriumi asekantsler Ahti Kuningas.


Riik jõudis eile lõplikult kokkuleppele Estonian Airi (EA) senise suuromaniku SASiga lennufirma enamusosaluse saamiseks.

Majandusminister Juhan Parts ütles, et nüüd on järgmine samm määrata ettevõtte nõukogu, mida hakkab juhtima riskikapitalist Joakim Helenius.

See käik ootab aga riigikogu taga, mis peab enne vastu võtma riigieelarve muutmise seaduse, millega eraldatakse EA aktsiakapitali suurendamiseks 280 miljonit krooni.

«Uue nõukogu ülesanne on ettevõtet juhtida ja teha vajalikud muudatused. Näiteks muuta strateegiat, kui see on vajalik,» ütles majandusminister. Partsi sõnul on siht praegu sama: viia firma kasumisse ja tegutseda nii, et Eestile avaneksid lennuühendused.

Detailselt lennufirma plaanidest keegi veel ei räägi. Küll vihjas ministeeriumi asekantsler Ahti Kuningas eile, et EA jätkab koostööd SASiga ja võib hakata Riia lennujaamas mõnel marsruudil konkureerima Air Balticuga.

Nimelt võidakse avada sealt liin Kopenhaagenisse või Stockholmi. «SAS on märku andnud, et otsib Baltimaades kindlat partnerit, ja on väljendanud, et see võiks olla Estonian Air,» ütles Kuningas.

Küsimusele, kas EA eesmärk ei peaks olema ikkagi parandada ühendust Tallinnaga, vastas Kuningas, et seda kindlasti ja selles suunas ka tegutsetakse. «Ei saa olla mingisuguseid kardinaalseid muudatusi. Pole mõistlik hakata lendama Tallinnast New Yorki või Pekingisse. Tegemist saab olla regionaalse ettevõttega,» lisas asekantsler siiski.

Riik asub otsima uut omanikku

Sellest ei ole küll palju räägitud, kuid pole saladus, et riik ei kavatse jääda EA lõplikuks omanikuks. Asi on olnud rohkem selles, et EA senine suuraktsionär SAS on juba aastaid üritanud koormast lahti saada ja riigil avanes nüüd võimalus see enda õlule võtta.

Nagu kinnitas aga majandusministeeriumi asekantsler Ahti Kuningas eile, on põhiline eesmärk ikkagi leida see «õige omanik».

Millal see leitakse või kes see olla võiks, on rohkemgi kui lahtine. Isegi kui huviline on olemas, on ametnike suud selle koha pealt lukus.

Riigi ostutuhinas on tähelepanuta jäetud aga veel üks asi – senine EA väikeaktsionär Cresco. Pärast eilset lõplikku kokkulepet levitas investeerimisfirma juht Olev Schults kurja kirja, milles avaldas sügavat pahameelt lennufirma riigistamise üle. Schultsi sõnutsi ei ole nemad veel avastanud Eesti poliitikute sädelevat lennundustarkust.

Cresco teate kohaselt müüdi firma 17-protsendiline osalus SASile. Mis summa eest, selgub tõenäoliselt järgmisest SASi või Cresco majandusaruandest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles