Air Baltic vähendab ootamatult otselende Tallinnast

Gert D. Hankewitz
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinnas maanduvate ja startivate Air Balticu lennukite arv tõmbub lähiajal kokku.
Tallinnas maanduvate ja startivate Air Balticu lennukite arv tõmbub lähiajal kokku. Foto: Artur Sadovski

Hiljuti Eestis suure värbamisšõuga esinenud lätlaste lennufirma Air Baltic kavatseb lähiajal lõpetada enamiku Tallinnast väljuvatest otselennudest. Õhuliine vähendatakse ka mujal.

Oleks vale väita, et Läti lennukompanii otselende Tallinnast palju olnud oleks. Siiski, veel eile oli ettevõtte kodulehel üleval, et firma viib reisijaid otse Tallinnast Riiga, Vilniusesse, Stockholmi, Turusse/Oulusse ja Lappeenrantasse.

Nagu on selgunud, ei vasta viimased kolm enam varsti tõele, kuna lennud neisse linnadesse on plaanist maha võetud: Lappeenranta alates 1. oktoobrist ning Stockholm ja Turu/Oulu novembri algusest.

Tallinna lennujaamale tuli liinide lõpetamine üllatusena, kuna mingit märki nende halvasti toimimisest ei olnud. «Olen hämmingus, miks nad alles hiljaaegu avatud liine juba sulgevad, olles alles teinud suure PR-kampaania liinide avamisel,» tunnistas lennujaama juht Rein Loik.

Tema sõnul on sümpaatne, et Air Baltic need liinid avas, ja tema info kohaselt ei läinud nendega halvasti.

«Ühe liini ülestöötamine kestab aastaid. Ümberkorraldustega ei toimu kindlasti reisijate usalduse võitmine,» lisas Tallinna lennujaama juht.

Loigu sõnul tuleb Air Baltic selgelt tagasi oma strateegia juurde: lennud on Riiga ja Riiast. «Teisi sihtpunkte on niivõrd, kui on kasulikud,» täpsustas ta.

Tallinn pole aga ainuke koht, kust lende kärbitud. Näiteks Vilniusest väljuvate lendude plaanist on kevadel ja suvel eemaldatud mitu sihtpunkti, nagu München, Oslo ja Amsterdam. Viimasesse sihtkohta hakkas sel aastal Vilniusest lendama ka Estonian Air ja teeb seda siiamaani.

«Oleme Vilniuses tiib tiiva kõrval konkureerinud, lendasime samadel kellaaegadel Air Balticuga, koos KLMga,» märkis varsti tõega «rahvusliku lennukompanii» tiitli ära teeninud Estonian Airi juht Andrus Aljas. «Asi lõppes sellega, et Air Baltic pani mõni kuu pärast avamist liini kinni.»

Aljase sõnul jääb talle arusaamatuks ka lätlaste Tallinna–Stockholmi liini sulgemine, kuna sama sihtkoht on Estonian Airil edukalt töös: sinna lennatakse kolm korda päevas suurte Boeingutega.

«Praegu tundub küll, et kõik need miljonid Skandinaavia turistid, keda nad teenindama pidid, ei ole Air Balticuga lendama tulnud,» ütles Estonian Airi juht varjatud kahjurõõmuga.

Viimasel ajal on ka Soome meedias ilmunud lugusid, mis räägivad Air Balticu Soome-siseste lendude lõpetamisest. Üheks liiniks on Lappeenranta–Kuusamo.

Suvel kirjutasid põhjanaabrid, et Air Baltic tahab ära osta sealsetele siselendudele pühendunud lennufirmat Finncomm, kes oli oma omaniku Finnairiga tülli läinud. Kuuldavasti on aga osalised ära leppinud ning ost-müük jääb toimumata.

Air Balticu asepresident kommunikatsiooni alal Jānis Vanags ütles eile lühidalt telefonis, et talveperioodile on iseloomulik liinide vähendamine, kuna siis on reisijaid lihtsalt vähem. Ühtlasi ei tahtvat lennufirma küsida reisijatelt kõrgemat hinda vähem atraktiivsete sihtkohtade eest.

Vanags lubas lendude tühistamist ka hilisemas e-kirjas pikemalt selgitada, kuid see ei laekunud enne lehe trükkiminekut.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles