Venemaa automüüjad kaebavad General Motorsi kohtusse

Andres Reimer
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Opel Insignia on General Motorsi üks lipulaevu, millest Venemaa nn autoharrastajad peavad edaspidi loobuma.
Opel Insignia on General Motorsi üks lipulaevu, millest Venemaa nn autoharrastajad peavad edaspidi loobuma. Foto: Urmas Luik

General Motorsi otsus, lahkuda Ukraina vastase agressiooni tagajärjel majanduskriisi langenud Venemaalt, kahjustab automüüjate huvisid, kirjutas Rosbalt.

Venemaa automüüjate assotsiatsiooni juhi Vladimir Moženkovi kinnitusel loodetakse kohtu abiga rahvusvaheliselt autotootjalt nüüd tekkivad kahjud välja nõuda.

Müügimehi vihastas ennekõike asjaolu, et nad said General Motorsi kavandatavast sammust teada ajakirjanduse vahendusel ning korporatsioon pole oma partnereid ametlikult teavitanud.

Euroopas seevastu valitseb Moženkovi sõnul tava, et turult lahkumisest antakse teada vähemalt kolm aastat ette.

Automüüjad peavad General Motorsi otsust valusaks löögiks kogu Venemaa autoturule, mille mõjude eest peab ettevõte vastutama.

Korporatsiooni lahkumine seab küsimärgi alla General Motorsi poolt Venemaalt juba müüdud autode garantiide kehtivuse ning töökodade varustamise tagavaraosadega.

General Motors teatas kolmapäeval, et sulgeb oma Peterburi tehase, peatab Chevrolet'de koostamise GAZi tehases ning lõpetab Opelite müügi Venemaal. Peterburi tehase töötajatele makstakse koondamise valurahaks seitsme kuu töötasu.

«Selle otsusega väldime märkimisväärseid investeeringuid turule, mille kaugema tuleviku väljavaade on väga ebamäärane,» ütles ettevõtte president Dan Ammann täna pressiteate vahendusel.

GMi tehas Peterburis lõpetab tootmise tänavu aasta keskel. Samal ajal lõpetatakse ka Chevrolet'de koostamine GAZi tehases. Detsembriks tuuakse Vene turult ära Opel.

GM jääb Venemaal tegutsema vaid kõrgema hinnaklassi autodega, nagu Cadillac ja osa USAs ehitatud Chevrolet' mudeleid - Camaro, Tahoe ja Corvette. Samuti jätkab Chevrolet Niva tootmist GMi ja Avtovazi ühisettevõte.

«Meil on puudu asjakohane lokalisatsiooniaste tähtsamatel Vene turu sõiduautodel ning praegune turuolukord ei õigusta suuri investeeringuid lokalisatsiooni,» sõnas Opeli juht Karl-Thomas Neumann.

GMi teatel läheb Vene turult lahkumine ettevõttele maksma 600 miljonit USA dollarit ühekordset kulu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles