Google´i personalijuht: suurem osa tööintervjuudest on ajaraiskamine

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tööintervjuu.
Tööintervjuu. Foto: SCANPIX

Google´i personalijuhi Laszlo Bocki hinnangul on suurem osa tööintervjuudest ajaraiskamine, kuna 99,4 protsenti intervjuu ajast üritab kandidaat kinnitada intervjueerijale endast esimese kümne sekundi jooksul jäetud muljet.

««Räägi mulle endast»; «mis on sinu suurimaks nõrkuseks»; «mis on sinu suurimaks tugevuseks» – need küsimused on väärtusetud,» kirjutab Bock oma LinkedIni postituses. Tema sõnul on 90 protsenti tööintervjuudel esitatavatest küsimustest hästi ettevalmistunud kandidaadile juba ette teada ning vastused neile valmis mõeldud. Samas on intervjuu puhul siiski kõige olulisem esmamulje.

«Sul ei ole kunagi teist võimalust jätta esmamuljet – paraku on see tõsi ka suurema osa tööintervjuude puhul,» kinnitas ta.

Bock tõi tõestusena 2000. aastal Toledo ülikoolis läbi viidud uuringu, mille järgi määravad intervjuu 10 esimest sekundit kogu intervjuu tulemuse. Uuringu käigus filmiti tööintervjuusid ning näidati nendest üha lühemaid lõike uuringus vaatlejana osalevatele üliõpilastele. Üheksa omaduse puhul üheteistkümnest – näiteks intelligentsi, ambitsiooni ja usaldusväärsuse puhul tegid vaatlejad videopildi põhjal inimese kohta samu järeldusi, kui intervjueerijad.

«Seda isegi juhul, kui nad polnud kunagi kandidaate varem elus näinud, isegi kui nad nägid vaid kümnesekundilisi lõike, isegi kui videoklipis oli heli maha keeratud. See tähendab, et kogu esmamuljele järgnev intervjuu on vaid esimese kümne sekundi jooksul tekkinud eelarvamuse kinnitamine,» väidab Bock, kelle sulest on kohe ilmumas ka personalitööst rääkiv raamat «Work Rules!».

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles