Hongkongi ärimehed läksid Rootsi riigiraudtee kuldvasika kallale

Aivar Õepa
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
MTR paneb Stockholmi ja Göteborgi vahele sõitma rongi mis on toodetud samuti nagu Eesti uued «porgandid» Šveitsi ettevõttes Stadler.
MTR paneb Stockholmi ja Göteborgi vahele sõitma rongi mis on toodetud samuti nagu Eesti uued «porgandid» Šveitsi ettevõttes Stadler. Foto: mtr.se

Hongkongi investoritele kuuluv Stockholmi metroo operaator MTR asub Rootsi riigiraudtee kõige kasumlikuma liini, Stockholm-Göteborgi kiirrongiliiniga konkureerima.

MTR teatas, et käivitab 21. märtsil kiirrongiühenduse kahe Rootsi suurima linna vahel. Reisijatele lubatakse kõiksugu mugavusi, sh tasuta WiFit; samuti on MTRi väitel kasutatav Stadleri kiirrong 30 protsenti energiasäästlikum kui riigiomanduses konkurendi SJ rong.

SJ monopol Rootsi rongiliikluses lõhuti 2010, kuid seni pole ükski ettevõte veel riigiraudteele selle peamisel liinil tõsist väljakutset esitanud, kui mitte arvestada erainvestoritele kuuluvat retrorongi Blå Tåget (Sinine rong). Veel üritas SJ-le väljakutset esitada projekt Citytåget (Linnarong), kuid see lõpetas aastapäevad tagasi, ilma et oleks ühtki sõitu teinud.

2009. aastast opereerib MTR Stockholmi metrood. Hongkongi metroo operaatorfirmast väljakasvanud kontsern opereerib ka Londoni, Melbourne'i ja Pekingi metrood.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles