Ticketpro lõpetab Eestis tegevuse

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Kuvatõmmis.

BDG grupi üks harudest, Ticketpro, on Eestis tegevust lõpetamas, ütles Ticketpro juhatuse liige Mart Eenpalu. 

Ta ütles, et turu väiksust arvestades ei saanud eesmärgid olla väiksemad kui turuliidri positsiooni saavutamine. 

«Seda mitte seetõttu, et turuliidri roll kui selline oleks sisuline eesmärk olnud, vaid vastasel korral poleks lihtsalt olnud võimalik saavutada mõistlikke majandustulemusi. Kindlasti ei lootnud me eesmärkideni jõuda väga kiiresti, kuid lähtudes meie sulgemisotsusest on selge, et me jäime plaanidele alla,» ütles Eenpalu.

Ta nentis, et edukuseks vajalikud olulised kaks komponenti: hea toode või teenus ja konkurentsivõimeline hind. «Kuna teenustasud moodustavad piletihinnast siiski üsna väikse osa, siis muutub meie valdkonnas kõige olulisemaks pakutava teenuse kvaliteet,» ütles ta.

Eenpalu hindas, et Ticketpro suutis küll korraldajatele pakkuda personaalset ja head teenindust, kuid seda oleks pidanud toetama tugevam toode, ehk siis tarkvara. Ent kuna see oli frantsiisi alusel sisse ostetud, ei suutnud Ticketpro olla piisavalt paindlik. «Olles vaid üks väike klient ei suutnud me jõuda vajalike uuendusteni tarkvaras. Kuigi teame kõik Eesti edukust IT valdkonnas, siis ei osanud me ette näha, et ka Eesti kliendi ootused tarkvaralistele võimalustele on oluliselt kõrgemad kui mitmel pool mujal maailmas,» möönis juhatuse liige.

Ta ütles, et piletimüügiäri on suhteliselt kõrge sisenemisbarjääriga tegevus, sest lisaks investeeringutele on väga oluline kliendi harjumus piletimüügi kanalite osas, seega kui toote osas ei suuda selgelt eristuda, siis on ka väga raske turuosa võtta.

«Konkurentide eeliseks on, et nad on oma tarkvara arendanud aastate jooksul ja kasvanud koos kliendi vajaduste arenguga,» tähendas Eenpalu. Täna uue tarkvara tootmine eeldaks tema sõnul olulisemalt suuremate riskide võtmist ning ilmselt tuleks sihtida ka suuremat turgu kui vaid Baltikum, mida Ticketpro polnud valmis tegema.

Eristumine müüdavate ürituste osas, näiteks keskendumine ainult muusikale või teatrile, ei ole tõesti Eestis reaalne, vaid edu nimel tuleb aktiivne olla kõigis valdkondades. Eristuda on siiski võimalik paremat toodet pakkudes. «Meie lootused, et kokkuvõttes suuremal turul tegutsev frantsiisiandja suudab pikemas perspektiivis tarkvara arendamisel edukam olla, ei osutunud antud juhul kahjuks tõeks,» lõpetas ta. 

Märtsikuu jooksul antakse kõik piletimüügid Piletilevile üle, kõik seni ostetud piletid tulevikus toimuvatele üritustele kehtivad ning neid ümber vahetada ei ole vaja.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles