Kohus tühistas veeteede ameti veerandmiljonilise arve

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tänaseks Tallinki omandisse ja Eesti lipu alla jõudnud MS Sailor, endise nimega Finnsailor Paldiski sadamas 2015. aastal
Tänaseks Tallinki omandisse ja Eesti lipu alla jõudnud MS Sailor, endise nimega Finnsailor Paldiski sadamas 2015. aastal Foto: portofpaldiski.ee

Tallinna ringkonnakohus rahuldas veebruari lõpus OÜ Navirail apellatsioonkaebuse ja tühistas ettevõttele veeteede ameti väljastatud asenduslaeva veeteetasu makseteatised summas 263 000 eurot.

Veetede amet maksustas täiendava veeteetasuga Paldiski-Kotka liinil remonti läinud laeva asendamise teise alusega, leides seadust kitsendavalt tõlgendades, et tasu arvestamist tuleb liinilaeva asendamisel uuesti alustada, teatas Naviraili kohtus esindanud advokaadibüroo BNSile.

Ringkonnakohus leidis, et amet on vääralt tõlgendanud meresõiduohutuse seadust, arvestades regulaarliinil opereeriva laeva reederile täiendavat veeteetasu tingimustes, kus reeder on sunnitud remondivajaduse tõttu liinilaeva asendama.

Kohtu hinnangul on regulaarliinil opereeriva reederi puhul veeteetasu arvestamise peamine alus veetee kasutamise intensiivsus. Kohus leidis, et laeva asendamisel kasutamise intensiivsus ei muutu, mistõttu on täiendava tasu nõudmine seaduse mõttega vastuolus.

Naviraili kaasusest tulenevalt täpsustas Riigikogu 2014. aasta suvel meresõiduohutuse seadust, välistades reederitele edaspidi topelttasu määramise laeva asendamise korral.

Veeteede ameti argumendiga, et reederitele soodsat seadusemuudatust ei saa rakendada tagasiulatuvalt, kohus ei nõustunud.

Otsus on võimalik ühe kuu jooksul riigikohtusse edasi kaevata.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles