3 Warren Buffetti põhimõtet, mida iga ettevõtja võiks meeles pidada

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Miljardärist investor Warren Buffett
Miljardärist investor Warren Buffett Foto: SCANPIX

Legendaarne investor Warren Buffett, kelle varanduse väärtuseks hindab Bloomberg 72,6 miljardit dollarit on tuntud oma ettenägelikkuse ja põhjalikkuse poolest. Entrepreneur.com on kokku kogunud 3 Buffetti mõttetera, mida iga ettevõtja võiks oma äri edendades meeles pidada.
 

"Inimestele on omane soov muuta kõik lihtsad asjad keeruliseks"

Buffetti edu saladuseks on keskendumine sektoritele, mida ta tunneb läbi ja lõhki.

"Ma ei ole geenius, kuid ma olen mingitel aladel nutikas ning ma hoian end nende alade lähedal," on tema kuulsaks ütluseks.

Edukad ettevõtjad teavad oma tugevusi ning keskenduvad nende arendamisele, selle asemel, et üritada teha kõike korraga ning laieneda aladele, kus puudub vastav kompetents või konkurentsieelis.

"Investeerimise puhul on tore see, et sa ei pea kõigile "jah" ütlema"

Buffett investeerib üliharva, kuid kui ta juba otsustab kuskile raha paigutada, on tegemist äärmiselt läbimõeldud otsusega. Ta on huvitatud ettevõtetest, millel on tugev bränd ning juhtimismeeskond, mis kokkuvõttes tagavad investeeringu tootlikuse pikemas perspektiivis.

Soovides garanteerida oma ärile edukust, tuleks mõelda nagu Buffett - pikemas perspektiivis. Investeeri oma brändi, sea paika pikaajalised eesmärgid ning jää nende juurde ka rasketes olukordades.

"Ole ahne, kui teised kardavad ning karda, kui teised on ahned"

See tsitaat kirjeldab Buffetti investeerimisstrateegiat - siis kui konkurendid ei näe potentsiaali, tegutseb legendaarne investor agressiivselt, kuid kohe kui rivaalid asuvad üksteisevõidu mingisse ärisse või sektorisse kiire rikastumise eesmärgil investeerima, hoiab Buffett pigem tagaplaanile.

Ükskõik, kas juhid rahvusvahelist suurettevõtet või nurgapealset toidupoodi - alati on mõistlikum pühenduda innovatsioonile ja probleemide iseseisvale lahendamisele, kui pimesi konkurentide tegevusi kopeerida.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles