Rootsi reklaamiombudsman: Tallinki reklaam on seksistlik

Aivar Õepa
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kuvatõmmis Dagens Nyheteri meediarubriigi artiklist vaidlusaluse reklaamiga.
Kuvatõmmis Dagens Nyheteri meediarubriigi artiklist vaidlusaluse reklaamiga. Foto: Repro

Rootsi reklaaminduses heade tavade järgimist jälgiv reklaamiombudsman tunnistas Tallink Silja laevades jagatud eripakkumisi tutuvustava lendlehe seksistlikuks.

Reklamombudsmannen (RO), Rootsi reklaamiala iseregulatsiooni organ, algatas juurdluse Rootsi naisõiguslaste organisatsiooni Kvinnolobby avalduse peale. Kvinnolobby leidis, et lendlehel kujutatud ettepoole nõjatuva madruseriietes naise poos, riietus ja välimus on seksuaalse sisuga. Samuti pole naisel mingit pistmist lendlehes reklaamitavaga ja tekst «eripakkumine» otse naise all annab signaali, nagu oleks naine ise see eripakkumine.

RO teatel ei ole rahvusvahelise reklaami- ja marketingikoodeksi (ICC) alusel õige kasutada reklaamis seksobjektina riietatud mehi või naisi kui neil ei ole mingit pistmist reklaamitavaga.

Rootsi ajalehe Dagens Nyheter teatel kõrvaldas Tallink Silja vaidlusaluse reklaami. «Loodame, et see tähendab, et nad mõtlevad järgi kui tulevikus reklaame teevad,» ütles ajalehele Kvinnolobby esindaja Johanna Dahlin.

Tallink Silja teatas Tallinki kommunikatsioonijuhi Luulea Lääne sõnul oma kirjas reklaamivolinikule, et neil ei olnud kavatsust kedagi solvata. «Pilt on Tallink Silja teatel tehtud 1950. aastate maneeris ja meremeheteemat kasutades. Brošüüris on muu hulgas tooteid naistele, näiteks kosmeetikat ja parfüüme. Tallink Silja lubas pildi brošüürist eemaldada,» lisas Lääne.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles