AMTEL: idee diiselautodest loobuda on küllaltki rumal ja teostamatu

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Arno Sillat
Arno Sillat Foto: Liis Treimann

Euroopa poliitikute poolt eelmisel nädalal välja käidud idee on rumal ja teostamatu, sõnas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete liidu juht Arno Sillat.

Sillati sõnul nõuab see idee natuke laiemat pilti kui õhusaaste hindamine. Praegu on tegu poliitikute poolt välja käidud ideega, millele majandusinimeste mõtet kaasatud pole. Ent teostamine tooks kaasa korraliku kaose. «Millega inimesed sõidavad? Paljudes linnades on diiselbussid,» viitas Sillat. Kui see idee ikkagi läbi läheks, vajaks see pikka üleminekuaega.

Ta ütles, et ideid antakse välja mõtlemata, kas see on ka teostatav. Ning kui on siis mida see endaga kaasa tooks.

See tähendaks kaost nii inimestele kui autotööstusele. «Töökohtade kaotus pole ka asi, mida poliitikud tahaksid,» viitas AMTELi juht. Idee võiks olla teostatav diktatuuri moodi riigis, kus diiselautosid on vähe või võib-olla pole neid üldse. «Idee on küllaltki rumal ja teostamatu.»

Lisaks ei pruugi see aidata. Tarbesõidukite nõuded lähevad rangemaks, filtrid tihedamaks, mis ajab kütusekulu taas suuremaks. Euroopas pole aga gaasiautod väga levinud ning paljudes kohtades poleks selle jaoks infrastruktuurigi.

Ta tõi välja, et täna vaadatakse diiselauto omanikku kui kokkuhoidlikumat, sest tema auto kütusekulu on madalam, auto eluiga pikem ning ekspluatatsioonikulud on madalamad.

Juba enam kui kümnendi jooksul on Euroopa poliitikud keskendunud võitlusele autodest paiskuvate CO2 koguste vastu. Kuna diiselautodest tuleb süsinikdioksiidi bensiini põletavatest sõiduriistadest vähem, on neid agaralt arendatud ja hoogsalt toodetud. Ent nüüd on erinevad Euroopa linnad pöördumas diiselautode vastu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles