Maxima: jaekaubanduse langus on läbi

Andrus Karnau
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maxima poodidesse on eraldi kassad tehtud nii lapsevanematele kui mõne üksiku toote ostjatele.
Maxima poodidesse on eraldi kassad tehtud nii lapsevanematele kui mõne üksiku toote ostjatele. Foto: Sille Annuk

Maxima poeketi juuli- ja augustikuu müüginumbrite põhjal võib väita, et suurem langus jaekaubanduses on selleks korraks lõppenud, kinnitas ettevõtte avalike suhete juht Erkki Erilaid.

«Juulis oli kindlasti esmatarbekaupade müüginumbrite tõusus oma osa rohke pudelivee, õlle ja teiste jookide ning jäätise tarbimises,» ütles Erilaid. «Jäätise ja jookide müügikasv ei olnud mitte protsentides, vaid kordades.»

«Samas tuleb öelda, et käibekasv jätkub ka augustis. Tarbijad on ostukäitumises julgemad. Kui varem läksid väga hästi vaid kampaaniakaubad, siis nüüd pannakse ostukorvidesse ka muid kaupu,» lisas Erilaid.

Suvekuudega pole toidukaubad kallinenud. Võrreldes mullusega on märksa kallimad piim ja piimatooted.

«Viimastel kuudel on hinnatõus peatunud. Ka palju räägitud leiva hinnatõus pole esialgu toimunud ning tootjate poolt pole Maximale laekunud ka uusi hinnakirju,» märkis Erilaid. «Tarbijad on siiski augustis hakanud rohkem ostma jahutooteid, sest teravilja hinnad on maailmaturul tõusmas ning kardetakse hinnatõusu ka poodides.»

Statistikaamet teatas, et kaubandusettevõtete jaemüük vähenes juulis mullusega võrreldes protsendi võrra. Selle aasta teiste kuudega võrreldes on tegemist hea tulemusega, sest varasem langus on olnud oluliselt suurem.

Statistikaameti teatel paranes toidukaupade müük märkimisväärselt ja kasvas 2009. aasta juuliga võrreldes protsendi võrra.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles