Eesti autovedajaid häirib Saksamaa miinimumpalganõue

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Veoautode ummik Saksa kiirteel Wolfsburgi lähedal.
Veoautode ummik Saksa kiirteel Wolfsburgi lähedal. Foto: Matthias Strauss / AP

Eesti autovedajaid häirib aasta alguses Saksamaal kehtima hakanud miinimumpalganõue, mille kohaselt peab Saksamaal sõitvale autojuhile maksma minimaalselt 8,5 eurot tunnis.

Eesti logistikafirmadele, mis teostavad vedusid Saksamaa pinnal, valmistab muret lisaks 8,5-eurosele miinimumpalga kohustusele ka kaasnev bürokraatia, ütles Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni info ja veolubade osakonna juhataja Ermo Perolainen BNSile.

Paljud firmad ei suuda maksta nõutud miinimumpalka ja tänapäeval mingite blankettide faksiga saatmine kõlab lihtsalt jaburalt, lisas Perolainen. Tema sõnul on ERAA pöördunud ka rahvusvaheliste organisatsioonide poole palvega situatsiooni uurida. Samuti on Perolaise andmetel alustanud menetlust ka Euroopa Komisjon.

ERAA näeb miinimumpalga nõudes peamiselt ühisturu vastast sammu, kuivõrd see rakendub ka näiteks Saksamaalt läbi sõitvatele autojuhtidele ja mõjub ebaproportsionaalselt madalama palgatasemega riikidest pärit transpordifirmadele.

Alates käesolevast aastast peavad Saksamaal vedusid teostavad ettevõtted eelnevalt registreerima riigis vedusid tegevad inimesed. Registreering tuleb teha õigel blanketil ja selle võib edastada asjakohasele asutusele faksi teel. Samuti tekkis kohustus pidada detailset arvet Saksamaal tehtud töötundide üle.

Saksamaal vedusid teostavatel ettevõtetel tuleb kaks aastat säilitada Saksamaa pinnal töölepingu koopiat, detailset töötundide arvestust, palgaarvestust ja tõendeid reaalsete väljamaksete kohta. Kõik dokumendid peavad olema saksakeelsed ja need tuleb vajadusel esitada kontrollimiseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles