Advokaadid «mobiilireklaame» endale lubada ei saa

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Toomas Huik / Postimees

Advokaadibürood võivad tulevikus saada õiguse end reklaamima hakata, kuid sellest hoolimata säilivad nende suhtes seaduse kitsendused, kus võrdlusreklaame teistega nad teha ei saaks.

Justiitsministeerium on ette valmistanud majandustegevuse üldosa seaduse eelnõu, millega tahetakse muuta advokaadibüroode reklaamimist reguleerivat seadusandlust.

Advokaadibüroo Tark & Co partner ja vandeadvokaat Hannes Vallikivi suhtub võimalikku seadusemuudatusse igati positiivselt, sest õigus oma teenuseid reklaamida käib turumajanduse juurde.

«Advokaatidel on kodanike ja ettevõtjate õiguste kaitsel küll eriline roll, kuid me teeme seda tööd ettevõtjatena ja konkureerime turul. Õigus oma teenuseid reklaamida käib turumajanduse juurde,» lausus Vallikivi.

Eesti väiksust ja advokaatide tuntust arvestades ei ole siinsetel büroodel tema hinnangul küll väga suurt vajadust end reklaamida, ent kui tuntakse, et vajadus tekib, on hea kui selline võimalus olemas on.

Ta lisas, et võimalust end reklaamida kasutaksi ilmselt ka nende büroo.

«Miks mitte, kui reklaamimisega seotud kulud ning eeldatav tulu on meie jaoks õiges vahekorras.»

Kuigi advokaadibürood on küll äriettevõtted, säilivad reklaamimise liberaliseerimisest hoolimata Vallikivi sõnul nende suhtes seaduse kitsendused ja ametieetika nõuded.

«Näiteks ei ole mõeldav büroode või advokaatide võrdlev reklaam. Seadus piirab kliendiinfo kasutamist jne.»

See tähendaks, et mobiilifirmade laadseid reklaame, kus võrreldakse teineteise kõneminuteid, advokaadibüroodele lubatud poleks.

Vallikivi lisas, et usub, et drastilisi muutusi reklaamipildis siiski seadusemuudatuse jõustumise järel ei näe.

Praegu tõmbavad advokaadid endale peamiselt avalikult tähelepanu erinevate meediaväljaannete juures blogisid pidades või lihtsalt arvamusartiklitega. Väli- ega audiovisuaalset reklaami nad teha ei tohi.

Eelnõu kohaselt lubatakse advokaadil ja patendivolinikul kasutada nii raadiot, ajalehti, televisiooni kui ka internetti.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles