Tallinna Kaubamaja kontsern jõudis kasumisse

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna Kaubamaja.
Tallinna Kaubamaja. Foto: Liis Treimann / Postimees

Tallinna Kaubamaja kontserni aasta esimese kuue kuu auditeerimata müügitulu oli 3 miljardit krooni, mis on küll 6 protsenti vähem kui mullu samal ajal, kuid üle pooleteise aasta õnnestus kontsernil taas kasumisse jõuda.


«Jaekaubanduses on võimalik taas kasumit teenida – see peaks olema väga positiivne sõnum kõikidele ja hakkama vaikselt maha võtma majandussurutise jooksul kuhjunud pingeid,» lausus Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp.

Kaubamaja kontsern teenis tänavu kuue kuuga 71,5 miljonit krooni puhaskasumit võrreldes aastataguse 38,4 miljoni kroonise kahjumiga. Seejuures ületas teise kvartali puhaskasumi näitaja aastatagust tulemust viis ja pool korda ning kasumit õnnestus juba teenida ka kontserni sellistes müügivaldkondades nagu auto- ja jalatsikaubandus.

Raul Puusepa sõnul on müüginäitajad viimastel kuudel küll pidevalt paranenud, kuid poolaasta kokkuvõttes jäi tarbimine mullusele mõnevõrra alla. «Ilmselt saab siingi peagi kasvunumbritest rääkida, sest kontsernis suurimat osakaalu omav Selveri kett kasvatab jätkuvalt oma turuosa, haarates juba 18,5 protsenti oma valdkonna kaubandusest Eestis. Märkimisväärne on ka see, et aastaga on kaubamaja püsiklientide arv kasvanud kümnendiku võrra, ulatudes 417 000 inimeseni,» lausus Puusepp.

Kontsern on suutnud suurendada kaupluste rentaablust, lahendanud ülevarude probleemi, samas on vähenenud suurte allahindluskampaaniate arv. «Mullu tehtud valusad kärped on end õigustanud ning viinud ettevõtte praeguseks väga heasse vormi, pistmaks rinda konkurentidega üle Eesti,» tõdes Puusepp.

Ta lisas, et kaubamaja kontsernis jätkub pidev arendustegevus. Tänavu märtsis avas uksed Rannarootsi Selver Haapsalus, siinsesse jalatsikaubandusse on värvi lisanud uued SHU ja ABC kingakauplused, Tartu kaubamaja laienenud Digimaailmas avati aga aasta algupoolel uus muusikapood.

Tallinna Kaubamaja kontserni kuuluvate Selveri super- ja hüpermarketite käive oli tänavu esimesel poolaastal 2,3 miljardit krooni, kahanedes aastaga 3 protsendi võrra. Eestis teenis Selver sellal 54,5 miljonit krooni kasumit, mis on 34,3 miljonit krooni rohkem kui aasta tagasi. Selveri ketis on 35 kauplust üle Eesti, viimati avati uus Selver Rannarootsi keskuses Haapsalus.

Kaubamajade 2010. aasta esimese poolaasta müügitulu oli 538 miljonit krooni, vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 8 protsenti. Kaubamajade kahjum antud perioodil oli 5,1 miljonit krooni, jäädes aastatagusele tulemusele 5,4 miljoni krooni võrra alla.

Kolme I.L.U. kosmeetikakauplust opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti müügitulu 2010. aasta esimesel poolaastal oli 14 miljonit krooni. 2009. aasta võrreldavatel perioodidel toimus müügitegevus ainult Pärnu I.L.U. kaupluses, mille müügitulu oli siis vastavalt 2 miljonit krooni. Iluketi esimese poolaasta kahjum ulatus seoses kahe uue kaupluse käivitusega 3,4 miljoni kroonini. 2010. aasta sügisel on planeeritud avada keti neljas kauplus Tallinnas Kristiine Keskuses.

2010. aasta I poolaastal oli kontserni autokaubanduse müügitulu 96,8 miljonit krooni, jäädes 34 protsendiga alla eelmise aasta sama perioodi tuludele. Samas õnnestus madalamate finantseerimis- ja laokulude tõttu ning paremate müügimarginaalide abil lõpetada poolaasta 0,6 miljoni kroonise kasumiga. Aasta tagasi teeniti samal ajal 16,4 miljonit krooni kahjumit.

Tallinna Kaubamaja kontserni 2009. aasta käive oli 6,4 miljardit krooni. Ettevõtte aktsiad on alates 1996. aastast noteeritud Tallinna börsil.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles