Itaalia toidutootjad tahavad Euroopa delikatessidega üle ujutada

Kadri Hansalu
, majandustoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Itaalia parmesani juust.
Itaalia parmesani juust. Foto: Reuters / Scanpix

Majanduskriisist räsitud Itaalia toidutootjad kannatavad kohalike tarbijate üha väiksemate toidukorvide tõttu ning ka väiksed kohalikud tootjad on sunnitud oma tooteid riigist välja viima.

Toidutööstus moodustab suisa ühe seitsmendiku Itaalia majandusest, kuid alates 2008. aastast on tarbijad kulutanud 13 protsenti vähem, kirjutab Wall Street Journal.

See mõjutab eelkõige delikatesside nagu prosciutto singi, juustu ja veinitootjaid. Iga kaheksas väike Itaalia toidutootja on alates 2008. aastast juba pankrotti läinud. Itaalias moodustavad toidutootjad, kus töötab üle 50 inimese, vaid 1,5 protsenti koguturust.

Vaid 12 protsenti Itaalia toidutootjatest ekspordib oma toodangut ja Itaalia kogu toidueksport on näiteks vaid pool Saksamaa omast.

Majandusteadlaste sõnul on Itaalia toidu järele maailmas tohutult suur nõudlus, aga Itaalia toidutootjad pole kunagi suutnud oma toodangut välismaale müüa. Nüüd on nad sunnitud eksportimise endale selgeks tegema.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles