Erakondade kampaanialubadus: eelarved varasemast tagasihoidlikumad

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Erakondades käib kibe töö valimiskampaania ettevalmistuseks.
Erakondades käib kibe töö valimiskampaania ettevalmistuseks. Foto: Corbis / Scanpix

Kuigi eelseisvate valimiste konkreetsetest kampaaniatest on kõigi erakondade sõnul veel vara rääkida, on ettevalmistused eearvete koostamiseks ja koostööks agentuuridega juba täies hoos.

«Valimiskampaania kulutuste osas oleme varasematest kordadest kokkuhoidlikumad, vastavalt oludele,» rääkis Reformierakonna peasekretär Kristen Michal.

Tema sõnul tehakse reklaami ilmselt nii teles, kui trükiväljaannetes ning kindlasti online-keskkondades. «Kõike jõudumööda.»

Koostööd tehakse agentuuriga Kontuur, kes varasema aastatel on samuti erakonna partneriks olnud ja kellega Michali sõnul rahul ollakse.

«Kindlasti on ka sel korral valimiste võtmeks inimestega otsesuhtlus - see on kandidaatide ja nende meeskondade roll.»

IRL kasutab valimiskampaanias kõiki reklaami- ja turunduskanaleid. «Kampaania täpsem maht ja proportsioonid kanalite vahel selguvad ettevalmistustööde käigus 2010 aasta sügisel,» ütles IRLi pressiesindaja Rauno Veri.

Valmiskampaania põhirõhk pannakse erakonna jaoks kõige olulisematele asjadele ning koostööd tehakse meediaagentuuriga Inspired Communications.

«Eelarve on enam-vähem paigas ja suurusjärk on samuti enam-vähem sama nagu eelmisel korral,» rääkis Viljar Jaamu Rahvaliidust.

Ta lisas, et reklaamiagentuuridega on läbirääkimised käimas, mis tähendab seda, et mingist kindlast koostööpartnerist veel kõnelda ei saa. «Määratletud on ka põhimõtted ja edastatavate sõnumite sisu.»

SDE kommunikatsioonijuht Kirsti Ruuli sõnul ei ole nemad veel valimiskampaania eelarvet lõplikult kinnitanud, kuid kindlasti jääb see varasematest kampaaniatest väiksemaks.

Praegu käib Ruuli kinnitusel kibe töö reklaami meediaplaani koostamiseks ja nende peamiseks reklaamipartneriks on reklaamiagentuur Rakett.

«SDE on alati põhirõhu seadnud sisulisele tööle ja sisulistele aruteludele nii kampaania aegu kui ka valimistevahelisel perioodil. Seetõttu keskendub SDE valimisprogrammi sisu väljatöötamisele ja kandidaatide tööle erakonna seisukohtade tutvustamisel.»

Ruuli sõnul ei ole erakond kunagi toetanud massiivset poliitilist tänavareklaami ja nii ka sel korral.

Keskerakonna peasekretär Priit Toobali sõnul on E24 poolt esitatud küsimustele veel liiga vara vastata, kuna hetkel käib neil alles kampaania planeerimine.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles