Tallinna Sadam 2015: reisijate arv kasvab, kaubavoog väheneb

Aivar Õepa
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Muuga sadam.
Muuga sadam. Foto: Peeter Langovits

Tallinna Sadam prognoosib 2015. aastal käideldava kaubamahu vähenemist ühe protsendi võrra tänavusega võrreldes 27,9 miljoni tonnini ja reisijate arvu kasvu samuti protsendi võrra 9,66 miljonini.

Tallinna Sadama nõukogu kinnitas üleeile 2015. aasta eelarve, mille kohaselt säilivad peamised ärilised näitajad tänavusel tasemel; tuleva aasta oodatav tegevustulu on 111 miljonit ja puhaskasum 41,3 miljonit eurot, teatas ettevõte.

Tallinna Sadama finantsjuhi Marko Raidi sõnul on käideldav kaubamaht järgmisel aastal prognoosi kohaselt 27,9 miljonit tonni ja oodatav reisijatearv 9,66 miljonit. Võrreldes 2014. aastaga on prognoositav reisijatearv ühe protsendi suurem ja kaubamaht ühe protsendi võrra väiksem.

Tuleval aastal omanikule ehk Eesti riigile makstavateks dividendideks on Tallinna Sadama eelarves arvestatud 31,2 miljonit eurot, sellele lisandub tulumaksukulu 7,8 miljonit eurot.

Järgmise aasta eelarvestatud tegevustulu 111 miljonit eurot on 0,1 miljoni euro võrra tänavusest enam. «Tululiikides märkimisväärseid muutusi järgmisel aastal oodata ei ole,» ütles Raid. «Valdkondade lõikes kasvab tulu mõnevõrra reisi- ja kruiisilaevade teenindamiselt, mida tasakaalustab samaväärne vähenemine kauba osas.»

Lastiliikidest jätkub 2015. aastal eeldatavalt laev-terminal-laev teenindatava kauba kasv, ulatudes 14 miljoni tonnini. Samuti näeb eelarve ette veeremkauba kasvu, selle teenindamiseks avatakse uus liiniühendus Soome Vuosaari ja Muuga sadama vahel.

Konteinerkaupade maht säilitab 2015. aastal eeldatavalt tänavuse taseme. Mahukaupade – vedel- ja puistlasti – osas prognoosib eelarve mõningast kahanemist.

Järgmise aasta suurim investeering on nelja parvlaeva ehitamise finantseerimine, millega Tallinna Sadam alustab 2016. aasta sügisel mandri ja suursaarte vahelise parvlaevaliikluse opereerimist.

Tallinna Sadam jätkab ka investeeringutega, mis on suunatud reisijateliikluse tingimuste avardamisele ja kaasajastamisele. Kasvanud laevaliikluse paremaks teenindamiseks rajatakse Vanasadamasse täiendavaid rajatisi laevade vastuvõtmiseks seni vähekasutataval alal sadama põhjaosas.

«Lisaks sadama teenindusvõimsuse kasvule valmib aasta lõpuks Tark Sadam IT-lahendus, mis lihtsustab ja kiirendab autoga reisijate sadamaalal liiklemist ja reisile registreerumist,» lausus Raid. «D-terminali juurdeehituse näol loome reisijatele senisest avaramad oote- ja teenindusalad.»

Tallinna Sadama eelarvestatud tegevuskulud on 61,9 miljonit eurot. Ettevõtte ärikasum on 51 miljonit eurot.

Sajaprotsendiliselt riigile kuuluv AS Tallinna Sadam haldab Vanasadamat, Muuga sadamat, Paldiski Lõunasadamat, Paljassaare sadamat ja Saaremaa sadamat.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles