Hiina nutitelefonide tootjad haaravad turgu

Aivar Õepa
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lei Jun, Xiaomi asutaja ja tegevjuht, tutvustamas Pekingis nutitelefoni Xiaomi Phone 4.
Lei Jun, Xiaomi asutaja ja tegevjuht, tutvustamas Pekingis nutitelefoni Xiaomi Phone 4. Foto: Jason Lee / Reuters

Uuringufirma Gartner andmeil kasvas nutitelefonide müük kolmandas kvartalis 20,3 protsenti võrreldes mulluse sama ajaga; enim kasvatasid turuosa Hiina tootjad.

Kogu maailmas müüdi kolmandas kvartalis 301 miljonit nutitelefoni. Samal ajal kui nutitelefonide müük kasvas, langes tavaliste mobiiltelefonide müük, nii et kõigi telefonide kokkuvõttes aastases võrdluses müüginumbrid ei muutunud, teatas Gartner.

Gartneri teatel on juba kaks kolmandikku mobiiltelefonide turust nutitelefonide käes. Ettevõtte hinnangul kasvab nutitelefonide osakaal 2018. aastaks sedavõrd, et kümnest müüdavast telefonist üheksa on nutitelefonid.

Nutitelefonide müük kasvas tänavu kolmandas kartalis võrreldes mulluse sama ajavahemikuga enim arenevatel turgudel: Ida-Euroopas, Lähis-Idas ja Aafrikas, kus müügi kasv ulatus kohati 50 protsendini. USAs kasvas nutitelefonide müük 18,9 protsenti, peamiselt iPhone 6 ja iPhone 6 Plus turuletuleku tõukel. Lääne-Euroopas vähenes nutitelefonide müük aasta võrdluses 5,2 protsenti; ka varasematel kvartalitel on telefonimüük Lääne-Euroopas kahanenud.

Müüginumbrite põhjal on suurim nutitelefonitootja maailmas endiselt Samsung 73,2 miljoni müüdud telefoniga. Küll aga on Samsungi turuosa kahanenud 24,4 protsendini mulluselt 32,1 protsendilt ning ka müük mullusega võrreldes vähenenud, 7,1 miljoni telefoni võrra.

Apple on see-eest müünud ligi kaheksa miljonit telefoni rohkem kui mullu kolmandas kvartalis, ning hoiab endiselt edetabeli teist kohta 38,2 miljoni müüdud telefoni ja 12,7 protsendise turuosaga.

Järgmistele kohtadele on aga tihe rebimine Hiina firmade vahel: kolmas Huawei 15,9 miljoni telefoni ja 5,3 protsendise turuosaga, neljas Xiaomi 15,8 miljoni telefoni ja 5,2 protsendiga ning viies Lenovo 15 miljoni müüdud telefoni ja viie protsendiga turust.

Xiaomi, kes on esimest korda esimese viie tootja seas, tegi aastases võrdluses muljetavaldava kasvu: 336 protsenti.

Gartneri teatel kaotas Samsung eriti palju turuosa Hiinas, oma suurimal turul, seda just kohalikele tootjatele. Ka Lääne-Euroopas on Samsungi müük vähenemas.

Nutitelefonide operatsioonisüsteemidest suurendasid oma turuosa suured: Android (83,1 protsenti turust) ja iOS (12,7 protsenti), aga Windows ja Blackberry kaotasid turuosa.

Kokku müüdi kolmandas kvartalis kogu maailmas 455,8 miljonit mobiili. Kõigi mobiilide kokkuvõttes on Nokia endiselt maailma suuruselt teine mobiilimüüja: 43,1 miljonit telefoni ja 9,5 protsenti turust. Esimene on Samsung, nagu ainult nutitelefonide arvestuseski, 94 miljoni müüdud telefoni ja 20,6 protsendiga turust.

Ka kõigi mobiiltelefonide osas on Samsungi turuosa vähenemas. Samuti kuivab kokku Nokia turuosa. Tõusuteel on aga Hiina tootjad, lisaks Huaweile, Xiaomile ja Lenovole ka TCL ja ZTE. Oma turuosa suurendas ka Lõuna-Korea LG Electronics.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles