Palo sõlmis Tallinna Sadamaga parvlaevalepingu

Aivar Õepa
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sellised näevad välja uued Väinamere parvlaevad.
Sellised näevad välja uued Väinamere parvlaevad. Foto: LMG Marin

Majandus- ja taristuminister Urve Palo ja AS Tallinna Sadam sõlmisid täna lepingu parvlaevaühenduse korraldamiseks Rohuküla-Heltermaa ja Kuivastu-Virtsu liinidel.

Riik sõlmis lepingu Tallinna Sadamaga kümneks aastaks, algusajaga 2016. aasta 1. oktoober, teatas majandusministeerium.

Palo sõnul on tal hea meel, et laevaühendust hakkab korraldama ettevõte, kes võitis mitme osalejaga avatud konkursi. «Esmakordselt ajaloos oli mandri ja suuremate saarte parvlaevahankel osalejaid rohkem kui üks. Kuigi sellesse uskusid vähesed, näitas riigi valitud suund, et konkurents on võimalik,» lisas ta.

«Tänaseks on saarte elanikel kindlus, et hea teenindus jätkub ka kahe aasta pärast ja senisest suuremas mahus,» ütles Palo. «Investeering uutesse laevadesse on märkimisväärne ja minu ootused teenusepakkujale on kõrged.»

Tallinna Sadama nõukogu esimehe Remo Holsmeri sõnul on Tallinna Sadam opereerimislepingu sõlmimise ajaks juba jõudnud laevade projekteerija ja ehitajatega etappi, kus uute laevade tehniliste detailide kinnitamine on lõppjärgus ja laevaehitus saab järgmisel aastal plaanipäraselt alata.

«Opereerimislepingu sõlmimine ning projekteerija ja laevaehitajate varasem koostöö annab Eesti inimestele kindluse, et mandri ja suursaarte vahel liiklemiseks on meil 2016. aasta sügisest kasutada uued ja mugavad, kõigile tänapäevastele nõudmistele vastavad parvlaevad,» lausus Holsmer.

Majandusministeeriumi teatel on Tallinna Sadama tütarfirmale kümne aasta jooksul makstav dotatsioon ligikaudu 200 miljonit eurot. Dotatsiooni täpne suurus oleneb inflatsioonist, riigi tellitavate reiside mahust, reisijate arvust jms.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles