Kasvuhüpe tuli eksportides

Kadri Hansalu
, majandustoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
ATC-l pole ekspordi- ja arendusjuhi Kadiliina Kuusiku sõnul ühtegi konkurenti, on üksnes koostööpartnerid, sest igaüks tahab midagi müüa ja midagi osta.
ATC-l pole ekspordi- ja arendusjuhi Kadiliina Kuusiku sõnul ühtegi konkurenti, on üksnes koostööpartnerid, sest igaüks tahab midagi müüa ja midagi osta. Foto: Kristjan Teedema

Juba 1990ndate lõpus tegevust alustanud ettevõte sai alguse vajadusest varuda sööta ühele seafarmile. Kõigepealt hakati kokku ostma teravilja, siis söödakomponente. Õige pea hakkas äri laienema, kuid kasvuhüppeni jõuti alles paar aastat tagasi. Umbes samal ajal alustas ettevõttes tööd ekspordi- ja arendusjuht Kadiliina Kuusik ning eesmärgiks sai kogu ettevõtte arendamine, turundamine ning põllumajandussaaduste turustamine Eestist väljaspool.

Kliente on ka näiteks Prantsusmaal ja Saksamaal, kuid neile pole Kuusikul sageli vajalikku pakkuda, kuna Eesti turg on nii väike ja siit pole kõike saada. «Näiteks mul oleks vaja Prantsusmaale korralikku toiduhernest, Saksamaale sinepit ja köömnet, mis peaks Eestis kenasti kasvama, aga mul ei ole neile neid tooteid pakkuda,» ütles ta. «Ma näen järjest rohkem neid auke. Olen koostööd teinud ka põllumajandusministeeriumiga ja tean, milline on mahekultuuride olukord Eestis. Vaja oleks näiteks nii mahe- kui tavalist köömnet ja sinepit, aga eestlane ei teagi, et sellisele asjale nõudlust on. Tunda on, et kasvatajate ja turustajate vahel on infosulg, mida tuleks murda.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles