Kuidas tulemuslikult vestelda?

Elari Tamm
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kuum supp
Kuum supp Foto: SCANPIX

Öeldakse, et suppi kuumalt ei sööda. Aga kas enamus suppe mitte ei söödagi kuumalt, küsib juhtimiskoolitaja Elari Tamm oma blogis. 

Külm supp on eraldi kategooria ja on külmalt söömiseks mõeldud.

Ütluse taga on mõtteviis, et lase emotsioonidel vaibuda ja tegele siis… aga negatiivne emotsioon pääseb vestluses valla tavaliselt seetõttu, et teemat võetakse isiklikult või minnakse isiklikuks.

Enamustes olukordades on aga põhjus hoopis mujal. Näiteks tõlgendame kellegi käitumist isikliku solvanguna. Alati, kui keegi jääb hiljaks on selge, et «ta ei austa mind.»

Kuidas rääkida inimesega, kelle käitumine on meile silma- kõrva jäänud ja meil on soov/autoriteet sellega silmitsi seista.

1. Ära süüdista – ennem, kui teame mis täpselt juhtus ei ole mõtet kokkuvõtet teha. Ja seda süüdistus pigem ongi.

2. Nimeta fakte – mis täpselt juhtus, mitte mida me arvame et juhtus. «Alati sa jääd alati hiljaks, järelikult sa ei austa mind .» Vaid «Sa jäid hiljaks, kas kõik on ikka korras.» Distantseeri end emotsionaalselt, see ei ole rünnak sinu suhtes.

3. Ole uudishimulik – küsi, mis toimub inimese elus. See on dialoogi aluseks, et lahendada probleeme. Mõistmaks hilinemise tegelikku tagamaad.

Kui paneme pea liiva alla, lahendame probleeme varem või hiljem hilinenult ja jõumeetodil.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles