Tallinna Sadam juurutab automaatset check-in-süsteemi

Aivar Õepa
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Reisisadama A terminal.
Reisisadama A terminal. Foto: Mihkel Maripuu

Tallinna Sadama korraldatud Vanasadama automatiseeritud reisijate ja sõidukite registreerimise (check-in) süsteemi Tark Sadam hanke võitis Nortali ja Hansabi ühispakkumine; ligi miljon eurot maksev süsteem hakkab plaani kohaselt tööle järgmise aasta lõpus ja teeb laevadele mineku lihtsamaks ja kiiremaks.

Tallinna Sadama infrastruktuuri arenduse osakonna juhataja Hele-Mai Metsali sõnul on hanke võitnud pakkuja Nortaliga sõlmitud raamleping. Nortali partner on Hansab. Hanke suurusjärk on miljon eurot, täpsem summa selgub hanke eri etappide teostamise järel.

Targa Sadama süsteem koosneb kolmest lõigust: registreerimise eelne tegevus, mis muu hulgas hõlmab sõiduki eeltuvastust ja liiklusvoo juhtimist nii, et sõidukid kulgeksid juba varakult õiges suunas, check-in ja check-in' i-järgne liiklusvoogude juhtimine.

«Süsteem peab võimaldama teenindada mitut laeva korraga ja need võivad olla eri operaatoritele kuuluvad laevad,» rääkis Metsal. «Põhimõte on, et reisija jaoks pole tähtis, millist check-in'i ta kasutab, kas manuaalset või automaatset, teda juhitakse soovitud suunas ja õigele laevale.»

Veidi sarnane, aga lihtsam süsteem, ainult ühe operaatoriga, on töös Väinamere sadamates, Väinamere Liinide teenindatavatel reisidel Saare- ja Hiiumaa ning mandri vahel, seda opereerib Tuule Gruppi kuuluv Tuule piletikeskus. «Tuule positiivne näide andis meile julguse hakata oma süsteemi arendama,» ütles Metsal. «Et keegi sellist valmis süsteemi ei paku, kus oleks automatiseeritud kõik kolm etappi, pidimegi hakkama ise arendama ja hanke tegema.»

Ühtlasi on plaanis kaotada Vanasadamast eri laevafirmade registreerimisletid. «Näiteks St Peter Line'i check-in on töös ainult korra iga nelja päeva tagant, aga teiste liinide omad sagedamini. Tihti on mõne akna taga tipptunnil pikk järjekord. See ei ole efektiivne ega ka reisijale mugav,» ütles Metsal. Plaani kohaselt hakkavad check-in-letid teenindama kõiki reisijaid liinioperaatorist ja laevast olenemata, neid haldab kas Tallinna Sadam ise või mõni alltöövõtja.

Esimene koht, kus uus süsteem käiku läheb, on A-terminal, kuhu praegu tulevad kolme laevafirma laevad.

Projekti kaasrahastab Euroopa Liit programmi TEN-T Motorways of the Sea.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles